Loyalty Program

CASE: Amstel Spaarkrat

Prijsgarantie voor loyale merkkopers

Loyalty ProgramCase 27 februari 2018
Amstel Spaarkrat
Naam Amstel spaarkrat
Organisatie Heineken N.V.
Sector B2C
Land Nederland
Sinds 2018
Type programma Spaarprogramma
Benefits Korting, klantenbinding
Dragers Website, app
Thematiek Spaarprogramma
Status Actief

Amstel

Amstel Bier is een biermerk, in 1870 opgericht door de twee vrienden Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy. Het wordt al sinds jaar en dag gebrouwen om samen met je vrienden te proosten. Ondanks dat de kwaliteit en ingrediënten van Amstel nog precies hetzelfde zijn als in 1870, is er veel veranderd. Amstel is inmiddels onderdeel van de Nederlandse multinational Heineken N.V met uiteenlopende varianten voor verschillende seizoenen en speciale gelegenheden.

Amstel SpaarKrat

Met Amstel SpaarKrat spaar je voor cashback op je krat Amstel Pilsener. Als je meer dan €10,99 voor een krat hebt betaald (exclusief statiegeld), geeft Amstel je het verschil terug (met een maximum van €3,- per krat). Na aankoop van je krat upload je de kassabon op de website van Amstel of in de app. Als je drie kratten hebt gekocht en van allemaal een kassabon hebt geüpload krijg je het verschil direct teruggestort.

 

 

 

Het spaarprogramma loopt een jaar lang, van 1 januari 2018 tot 1 januari 2019. Consumenten kunnen in deze periode drie keer mee doen aan de cashback actie. Zo kunnen ze in één jaar tijd negen keer een krat Amstel Pilsener kopen met de laagste prijsgarantie. Mocht de krat goedkoper zijn dan €10,99, dan mag die wel meetellen als één van de drie kratten die nodig zijn voor een volle spaarkaart, maar je krijgt hier geen geld op terug.

 

Prijsconcurrentie vs. Merkconcurrentie

Veel bierdrinkers hebben een sterke voorkeur voor een bepaald biermerk. Ondertussen wordt er bij de Nederlandse supermarketing continu geconcurreerd met prijsacties. Met dit nieuwe spaarprogramma wil Amstel haar vaste klanten belonen voor hun merkentrouw middels een vaste lage prijsgarantie. Een slimme manier om merkloyaliteit en -consistentie te creeëren.

SCOUPY

Deze actie van Amstel is opgezet in samenwerking met SCOUPY. SCOUPY is een FMCG actiemarketingplatform met 1,7 miljoen unieke gebruikersaccounts in Nederland. Via hun mobile first platform activeren zij consumenten om naar de winkel te gaan, actieproducten te kopen en vervolgens via SCOUPY (een deel van) het aankoopbedrag terug te krijgen.

 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: