Loyalty Program

CASE: Beauty Insider Program

Loyaliteitsprogramma van Sephora

Loyalty ProgramCase 27 juni 2018
Beauty Insider Program
Naam Beauty Insider Program
Organisatie Sephora
Sector Retail
Land USA, Canada
Sinds 2007
Type programma Spaar- en clubprogramma
Benefits Sparen, privileges
Dragers Website, app, kaart
Thematiek Retail
Status Actief

Sephora

Sephora is een Franse winkelketen met parfum en cosmetica. Het bedrijf is opgericht in 1973 en is sinds 1997 onderdeel van LVMH (wereldwijd marktleider in luxegoederen, met merken als Louis Vuitton, Moët & Chandon, en Dior). Sephora verkoopt onder andere make-up, parfum, gezichtsverzorging en haarverzorging van allerlei grote beautymerken. Sephora heeft ruim 2.000 winkels over de hele wereld.

Beauty Insider Points

Voor elke dollar die je online of in de winkel besteedt krijg je één Beauty Insider point. Hiervoor dien je je éénmalig (online) te registreren. Vervolgens kan je bij je volgende aankopen het e-mailadres opgeven waarmee je geregistreerd bent en worden de punten automatisch toegekend. Als bewijs van je deelname aan het programma ontvang je een Beauty Insider Card. Deze heb je echter niet nodig voor het sparen of verzilveren van je Beauty Insider points.

My Beauty Bank

In My Beauty Bank vind je na inlog al jouw gegevens terug. Je kunt hier onder andere je aankopen terugkijken en je spaarsaldo inzien. Bovendien zie je hier welke status je hebt bereikt. Na aanmelding krijg je automatisch de status Beauty Insider. Afhankelijk van de hoeveelheid aankopen die je doet, stroom je door naar de volgende status. Bij een jaarlijkste besteding van minimaal $350 behaal je de VIB status: Very Important Beauty Insider. Bij een minimale jaarlijkse besteding van $1.000 krijg je de status VIB Rouge.

 

Voordelen voor Beauty Insiders

Hoe hoger je status is, hoe meer voordelen je krijgt. In onderstaande tabel zie je welke voordelen je krijgt per status:

 

Rewards Bazaar

In de Rewards Bazaar kan je jouw gespaarde punten inwisselen voor allerlei leuke cadeaus. Vanaf 100 punten kan je bijvoorbeeld kiezen voor verschillende luxe productmonsters. Hoe meer punten je inwisselt, hoe groter de cadeau’s zijn waar je uit kunt kiezen. Elke dinsdag en donderdag worden er nieuwe producten toegevoegd. Voor alles in de Rewards Bazaar geldt op=op. Naast cadeaus kan je ook kiezen voor een beleving. Vanaf 3.000 punten kan je bijvoorbeeld kiezen voor een Private Class Party (beauty class voor jou en je beste vrienden) of kies voor een kijkje achter de schermen bij een productlancering vanaf 10.000 punten.

Beauty Insider Community

Online heeft Sephora ook een Beauty Insider Community opgezet. Op basis van jouw voorkeuren kan je hier onder andere inspiratie vinden, vragen stellen en tips uitwisselen met andere Beauty Insiders. Je kan foto’s posten van jouw look met Sephora-producten, foto’s van anderen bekijken en deelnemen aan verschillende groepen. Binnen deze groepen vind je content die afgestemd is op jouw interesses (of bijvoorbeeld huidtype).

Free Beauty Classes

Als Beauty Insider kan je ook gratis deelnemen aan Beauty Classes. Hier kan je van specialisten alles leren over bepaalde huidtypen of bijvoorbeeld de nieuwste make-up trends. Online kan je kiezen uit allerlei verschillende cursussen. Selecteer een beschikbare tijd en locatie en je krijgt uitgebreid les van een instructeur over het door jou gekozen onderwerp.


Gifts

Uiteraard krijg je als Beauty Insider ook een cadeau op je verjaardag. Elk jaar worden er enkele producten geselecteerd, waar jij in jouw verjaardagsmaand één uit kan kiezen. Daarnaast krijgen VIB en Rouge members maandelijks bij hun aankopen een gratis giftset met mini’s.

Extra voordelen VIB en Rouge members

Als VIB of Rouge member profiteer je van een aantal extra voordelen. Als VIB heb je bijvoorbeeld recht op één gratis Custom Makeover per jaar. Als Rouge krijg je dit onbeperkt en profiteer je bovendien van gratis snelle levering op al je bestellingen, een aparte hulplijn voor advies en toegang tot speciale events.

 

Nieuwste technologieën

Sephora staat er daarnaast om bekend dat zij vaak als één van de eerste de nieuwste technologieën toepassen in hun online en offline winkels. Persoonlijke ervaring staat hierbij voor hun centraal. Niet voor niks hebben zij daarom ook hun eigen innovatielab in Silicon Valley opgezet. Een goed voorbeeld van de vooruitstrevendheid is de Sephora Virtual Artist. Dit is een augmented reality tool waarmee klanten van Sephora make-up visueel kunnen “uitproberen”. Deze tool is al enige tijd zeer succesvol in gebruik. Daarnaast is Sephora ook aan het experimenteren met verkopen via Google Assistent en hebben ze  technieken getest om op basis van iemands huidkenmerken parfums te adviseren.

 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: