fbpx
Loyalty Program

CASE: Beloning voor het risico tijdens bezorgen

Amazon Flex

Loyalty ProgramCase 23 november 2020
Beloning voor het risico tijdens bezorgen
Naam Amazon Flex
Organisatie Amazon
Sector B2B
Land Verenigde Staten
Sinds 2020
Type programma Voordeelprogramma
Benefits Korting
Dragers Kaart
Thematiek Bezorgen
Status Actief

Amazon

Amazon is een van origine Amerikaanse webshop.

Amazon realiseert zich dat er een risico hangt aan het bezorgen van pakketjes bij klanten tijdens deze pandemie. Het bedrijf heeft daarom een beloningsprogramma ontwikkeld voor de bezorgers, Amazon Flex. Hoe meer pakketjes er bezorgd wordt, hoe meer rewards de bezorger ontvangt.

Amazon Flex

Er zijn verschillende beloningen bij dit programma. De bezorgers krijgen onder andere tot 6% terug op de brandstofkosten, 2% korting op Amazon.com en Whole Foods Market-aankopen en 1% korting op andere aankopen die worden gedaan met de Amazon Flex Debit Card.

Daarnaast kan de bezorger doen aan Preferred Scheduling. Via deze functie kan de bezorger voordelen krijgen tijdens het reserveren van diensten. Na het behalen van 650 punten, kan de bezorger blokken reserveren die zijn afgestemd op zijn favoriete bezorgstations en tijden. Op deze manier heeft de bezorger meer in de hand waar en wanneer hij rijdt. Normaliter heeft de bezorger hier maar een paar seconden de tijd voor, maar met deze functie tot wel 30 minuten.

Als laatste beloning ontvangt de bezorger nog andere kortingen. Ook hier krijgt hij in ruil voor rewards exclusieve kortingen op bijvoorbeeld kleding en entertainment, maar ook op hulp bij belastingaangifte. Dit zijn andere, exclusievere, kortingen naast de korting op brandstof, Amazon. com en Whole Foods Market.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: