Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Betalen voor extra voordeel

Urban Outfitters is in februari begonnen met een pilot voor een nieuw loyaliteitsprogramma: UP. Dit programma dient als aanvulling op het huidige spaarprogramma, UO Rewards.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
14 april 2021
LOYALTY PROGRAM
CASE

Betalen voor extra voordeel

Urban Outfitters is in februari begonnen met een pilot voor een nieuw loyaliteitsprogramma: UP. Dit programma dient als aanvulling op het huidige spaarprogramma, UO Rewards.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

UP
Urban Outfitters
B2C
Verenigde Staten
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeelprogramma
Voordeel, korting
Website
Retail
Actief
Urban Outfitters
Urban Outfitters
URBAN OUTFITTERS Urban Outfitters is een winkelketen die kleding en lifestyleproducten, waaronder woonaccessoires en boeken, verkoopt. Het bedrijf maakt samen met Anthropologie Group, Free People en Nuuly onderdeel uit van moederbedrijf URBN.
URBAN OUTFITTERS Urban Outfitters is een winkelketen die kleding en lifestyleproducten, waaronder woonaccessoires en boeken, verkoopt. Het bedrijf maakt samen met Anthropologie Group, Free People en Nuuly onderdeel uit van moederbedrijf URBN.
Urban Outfitters is in februari begonnen met een pilot voor een nieuw loyaliteitsprogramma: UP. Dit programma dient als aanvulling op het huidige spaarprogramma, UO Rewards.

 

Verschillende prijsklassen voor lidmaatschap

Het betaalde programma wordt momenteel getest in Dallas en Atlanta en wordt in twee prijsklassen aangeboden: 48 dollar en 98 dollar per jaar voor een lidmaatschap. Zodra klanten zich aanmelden voor één van de twee varianten, ontvangen zij een cadeaubon. Vervolgens ontvangen deelnemers van beide varianten gratis verzending, gratis retourzendingen en 15 procent korting op alle bestellingen.

Het verschil tussen de twee prijsklassen is dat klanten die deelnemen aan de duurdere variant van het programma elke maand een extra coupon ontvangen voor 10 dollar korting op Nuuly. Nuuly maakt onderdeel uit van hetzelfde moederbedrijf als Urban Outfitters en biedt abonnementen aan waarmee kleding gehuurd kan worden.

 

Retentie en gepersonaliseerde marketing

Urban Outfitters hoopt met het programma meer verkeer naar de winkel te creëren en meer online data te verzamelen, om zo uiteindelijk meer gepersonaliseerde marketing te kunnen ontwikkelen. Ook hoopt de winkel met het programma retentie van haar klanten te verhogen.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.