Loyalty Program

CASE: De Bamboeclub

Lees hier alles over de Bamboeclub van het WNF, waarbij kinderen op speelse wijze liefde voor de natuur wordt bijgebracht.

Loyalty ProgramCase 30 juni 2011
De Bamboeclub
Naam WNF-Bamboeclub
Organisatie Wereld Natuur Fonds
Sector Leden
Land Nederland
Sinds 2005
Type programma Clubprogramma
Benefits Voordelen & Kortingen
Dragers Clubpas
Thematiek Jonge kinderen kennis bijbrengen
Status Actief

Om kinderen al op jonge leeftijd bewust te maken van het belang van de natuur, heeft het Wereld Natuur Fonds de Bamboeclub opgericht. De Bamboeclub is gericht op kinderen in de leeftijd van 3-6 jaar.

Deelname en voordelen
Ouders en grootouders kunnen hun kind lid maken voor EUR 3,95 per maand. Als welkomstcadeau ontvangen kinderen de CD van Ageeth de Haan.

Het lidmaatschap van de Bamboeclub biedt meerdere voordelen. Zo ontvangen leden 10 keer per jaar het clubblad PipaPanda. Hierin staan voorleesverhalen, illustraties en leuke spelletjes voor kinderen. Naast het fysieke clubblad is er ook een maandelijkse digitale nieuwsbrief.

Naast het clubblad ontvangen leden ook voordeel bij derden. Alle leden ontvangen jaarlijks een bonnenboekje. In dit bonnenboekje staan kortingen en gratis toegangsbewijzen voor meer dan 40 pretparken en dierentuinen in Nederland. Op vertoon van de clubpas kunnen de bonnen verzilverd worden.

Tot slot organiseert het WNF jaarlijks een speciale vriendendag voor haar leden. Dit evenement vindt vaak plaats in een dierentuin. Naast gratis toegang tot de dierentuin zijn er ook optredens van bekende artiesten en kunnen kinderen zich laten schminken.

De Bamboeclub case facts 

  • De Bamboeclub heeft in 2011 een mobiele applicatie gelanceerd. Via deze applicatie kunnen kinderen zelfstandig 3 verschillende games spelen.
  • Naast de Bamboeclub heeft het WNF ook nog de Rangerclub (6-12 jaar) en WNF-LifeGuard (vanaf 12 jaar)


Quote

Mark van den Tweel, Directeur Marketing en Communicatie (2006):

“Wij wilden heel graag ook de allerjongsten op een positieve manier spelenderwijs liefde bijbrengen voor de natuur. Kleine kinderen zijn vaak gefascineerd door wilde dieren, zoals leeuwen en ijsberen. Met de Bamboeclub hebben we hiervoor een aansprekende formule gevonden.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: