Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Dell IdeaStorm

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over de Dell IdeaStorm waarbij klanten Dell kunnen helpen haar producten en diensten te verbeteren.
Redactie LoyaltyFacts
25 februari 2012
LOYALTY PROGRAM
CASE

Dell IdeaStorm

Lees hier alles over de Dell IdeaStorm waarbij klanten Dell kunnen helpen haar producten en diensten te verbeteren.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Dell IdeaStorm
Dell
CPG
Wereldwijd
Februari 2007

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Co-creatieprogramma
Co-creatie bij Dell
Website
Verbeteren Dell producten
Actief
Het Dell logo.
Het Dell logo.
Dell
Dell
Dell Inc. is een Amerikaanse computerfabrikant, gevestigd in Texas. Naast het produceren van personal computers, waarin zij een van de grootste ter wereld zijn en marktleider in de Verenigde Staten, produceert Dell ook servers, workstations, hardware voor netwerken, software, televisietoestellen en meer.
Dell Inc. is een Amerikaanse computerfabrikant, gevestigd in Texas. Naast het produceren van personal computers, waarin zij een van de grootste ter wereld zijn en marktleider in de Verenigde Staten, produceert Dell ook servers, workstations, hardware voor netwerken, software, televisietoestellen en meer.

IdeaStorm
Op het Dell IdeaStorm platform kunnen deelnemers ideeën plaatsen met betrekking tot mogelijke nieuwe producten en diensten van Dell of de optimalisatie van huidige producten en diensten van Dell. Vervolgens kunnen andere deelnemers en medewerkers van Dell reacties plaatsen op het idee. Bijvoorbeeld om het idee verder uit te werken of aanvullingen te doen. Daarnaast kunnen deelnemers stemmen op elkaars ideeën. Hoe meer positieve stemmen een idee heeft, hoe groter de kans dat Dell daadwerkelijk aan de slag gaat met het idee.

 

Storm sessions
Naast ideeën die vanuit consumenten ingezonden worden, organiseert Dell sinds 2009 ‘Storm Sessions’. Hierbij wordt er vanuit Dell specifiek hulp gevraagd bij een project, zoals bijvoorbeeld de naamgeving van een programma of het ontwikkelen van een klantbrochure.

 

Uniek aan deze case is de betrokkenheid en transparantie vanuit Dell. Bij ieder idee wordt aangegeven wat Dell gaat doen met het idee en op welke termijn dit gerealiseerd wordt. Dit zorgt ervoor dat consumenten écht voelen dat er naar ze geluisterd wordt en het platform zeer intensief gebruikt wordt door zowel Dell als consumenten.

Dell IdeaStorm case facts 

  • Dell ontving meer dan 2.000 ideeën in de eerste 2 weken na introductie van het platform. In de afgelopen jaren zijn er al ruim 23.000 ideeën ingezonden op het platform.
  • Bijna 550 ideeën zijn inmiddels ook geïmplementeerd door Dell.
  • Sommige ideeën hebben meer dan 10.000 unieke positieve stemmen ontvangen.
  • Er is inmiddels ook een platform gelanceerd dat specifiek gericht is op Dell medewerkers (EmployeeStorm).

 

Quote
Michael Dell (Founder & CEO Dell):

“A company this size is not going to be about a couple of people coming up with ideas. It’s going to be about millions of people and harnessing the power of those ideas.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.