fbpx
Loyalty Program

CASE: Dodgers Rewards

Lees hier alles over het Dodgers Rewards programma waarbij fans via social media sparen voor kortingen en producten.

Loyalty ProgramCase 25 februari 2013
Dodgers Rewards
Naam Dodgers Rewards
Organisatie Los Angeles Dodgers
Sector Leisure
Land Verenigde Staten
Sinds Januari 2013
Type programma Social spaargrogramma
Benefits Korting & Voordelen
Dragers Website
Thematiek Korting op Dodgers artikelen
Status Actief

Los Angeles Dodgers

De Los Angeles Dodgers is een Major League Baseball club met als thuisbasis Los Angeles (Californië). De club speelt in de Westelijke Divisie van de National League. De vereniging werd opgericht in Brooklyn (New York) en stond bekend onder de naam Brooklyn Dodgers. In 1958 verhuisde de club naar Los Angeles.

Deelname
Deelnemers voor Dodgers Rewards schrijven zich in op dodgersrewards.com en komen direct op hun persoonlijke pagina. Op deze pagina voegt de deelnemer zijn/haar social media-accounts (zoals Facebook) toe.

Sparen
Vervolgens houdt het programma bij of deelnemers een bericht (op Facebook of Twitter) of een foto (op Instagram) plaatsen volgens de regels van het programma (op Twitter bijv. o.v.v. #dodgers). Na het plaatsen van een bericht of foto ontvangt de deelnemer, afhankelijk van de activiteit, tussen de 100 en 500 punten. Voor 1.000 punten ontvangen deelnemers 1 token, die ze vervolgens kunnen verzilveren.

Verzilveren
Vanaf 25 tokens kunnen producten gekocht worden in de ‘Dodger Rewards-shop’ zoals:

  • 10% korting op Dodger-artikelen in de Major League Baseball-shop (MLB) (25 tokens)
  • 25% korting op Dodger-artikelen in de MLB-shop (40 tokens)
  • 1 week gratis MLB-tv (25 tokens)
  • 1 maand gratis MLB-tv (40 tokens)

Tevens maken de deelnemers ieder kwartaal kans op mooie prijzen. Zoals 2 tickets voor de openingswedstrijd op 1 april 2013 of een door Sandy Koufax gesigneerde baseball.

Dodgers Rewards case facts

  • Het is het eerste social online loyaliteitsprogramma in de Major League Baseball.


Quote

“Being a sports fan is about passion and competition, and we believe through this platform we are entering the next phase of fan loyalty with the ultimate goal of rewarding our fans for their support.” Lon Rosen, Dodgers executive VP and chief marketing officer.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: