Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Eet appels, verdien Pinks!

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
21 maart 2017
LOYALTY PROGRAM
CASE

Eet appels, verdien Pinks!

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Pink Lady Club
Pink Lady
B2C
Nederland
/

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Loyaliteitsprogramma
Cadeaus
Website, e-mail
Voeding
Actief
Pink Lady
Pink Lady
PINK LADY In 1973 had de Australische onderzoeker John Cripps het goede idee om een Golden Delicious en een Lady Williams natuurlijk te kruisen. Uit deze combinatie is de het appelras Cripps Pink geboren. De Pink Lady® appels zijn een selectie van de beste appels van dit ras.
PINK LADY In 1973 had de Australische onderzoeker John Cripps het goede idee om een Golden Delicious en een Lady Williams natuurlijk te kruisen. Uit deze combinatie is de het appelras Cripps Pink geboren. De Pink Lady® appels zijn een selectie van de beste appels van dit ras.

Het internationale loyaliteitsprogramma van Pink Lady

Deelname is vrij simpel: je gaat naar de website van Pink Lady en voert een formulier in met je persoonlijke gegevens waarna je direct lid bent van de Pink Lady Club. Bij voltooiing van je registratie krijg je ook nog eens vijf Pinks – de toegekende naam van de bonuspunten – om een begin te maken aan het spaarproces en een seizoenenkalender met allerlei weetjes en feestdagen. Om verder te sparen zullen er appels gekocht moeten worden. Op zowel de achterzijde van de stickers op losse appels als op de achterzijde van het etiket op de verpakkingen van Pink Lady en PinKids appels in bakjes zijn de unieke codes te vinden.

 

Cadeaus

Eenmaal ingelogd op de Pinks Lady Club website, is het mogelijk om de unieke codes in te wisselen voor Pinks. Elke losse appel is één Pink waard en voor elk gekocht bakje appels worden zes Pinks uitgereikt. Tevens kunnen Pinks verdiend worden door anderen aan de Club te introduceren. Elk nieuw aangebracht lid biedt de mogelijkheid om vijf Pinks te winnen. Vervolgens kunnen de Pinks gebruikt worden om producten mee te kopen uit de webshop. De prijzen van de producten lopen op van 102 Pinks – een ovenwant of steakmes – tot wel 3.000 Pinks – een Kitchenaid keukenrobot mixer. Het aanbod loopt uiteen van een set cupcakevormpjes, tot een snijplank, tot een sapcentrifuge. Geheel in de stijl van de Pink Lady zijn deze producten uiteraard vrijwel allemaal knalroze.

 

Extra voordelen

Bij inschrijving kunnen leden zich meteen inschrijven voor de nieuwsbrief, waardoor ze maandelijks op de hoogte worden gehouden. Daarnaast kunnen leden van de Pink Lady Club profiteren van exclusieve aanbiedingen en meedoen aan prijsvragen om buitengewone prijzen te winnen, zoals droomreizen. Ten slotte krijgen leden de kans om te profiteren van exclusieve aanbiedingen van de talrijke partners van Pink Lady.

 

Voorwaarden

Pink Lady benadrukt wel dat niet alle appels, los of in bakjes verkocht, systematisch voorzien zijn van unieke codes, dus niet elke aankoop levert Pinks op. Daarnaast zitten er een aantal limieten aan de deelname bij de Club. Leden mogen maximaal 4 codes per dag en 10 codes per week voor de aankoop van bakjes invoeren en maximaal 15 codes per dag en 25 codes per week voor de aankoop van losse appels. Overschrijding van dit limiet kan resulteren in een tijdelijk geblokkeerd account. Daarnaast hebben de unieke codes een beperkte geldigheidsduur. Op de stickers zelf staat een uiterste gebruiksdatum vermeld.

Case facts

  • Het loyaliteitsprogramma is inmiddels in 12 landen van kracht, o.a. Duitsland, Spanje, Frankrijk, Denemarken en België.
  • Momenteel bestaat het aanbod in de Nederlandse webshop uit 14 verschillende producten.

 

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.