Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Word een Ekovriend bij Ekoplaza

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
17 februari 2022
LOYALTY PROGRAM
CASE

Word een Ekovriend bij Ekoplaza

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Ekovriend
Ekoplaza
B2C
Nederland
2022

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Korting, vouchers
Website, app, pasje
Retail
Actief
Ekoplaza
Ekoplaza
Ekoplaza is een Nederlandse winkelketen van biologische supermarkten met verschillende winkelfilialen en afhaalpunten in Nederland en België.
Ekoplaza is een Nederlandse winkelketen van biologische supermarkten met verschillende winkelfilialen en afhaalpunten in Nederland en België.

Nadat de livegang een aantal keer werd uitgesteld, is het spaarprogramma van Ekoplaza afgelopen maand officieel gelanceerd: Ekovriend. Met het spaarprogramma kunnen klanten van Ekoplaza sparen voor verschillende voordelen voor henzelf of voor duurzame projecten en goede doelen die bijdragen aan een betere wereld.

 

Hoe werkt het?

 

Punten sparen

Voor elke euro die klanten besteden bij Ekoplaza, zowel in de winkel als online, sparen zij minimaal één punt. Deze punten heten Eko’s. Naast de standaard spaarmogelijkheden, kunnen klanten elke maand extra Eko’s verdienen met geselecteerde producten. Zo ontvingen deelnemers aan het programma de eerste maand twee Eko’s per euro bij de aankoop van aardappelen, groente en fruit.

 

Punten verzilveren

Wanneer deelnemers voldoende Eko’s hebben gespaard, kunnen zij deze voor verschillende voordelen inwisselen:

 

  • Korting op je boodschappen: Deelnemers kunnen 500 Eko’s inwisselen voor €4,00 korting op hun boodschappen
  • Gratis producten: Elke maand biedt Ekoplaza een aantal producten waarvoor deelnemers hun punten kunnen inwisselen. Zo ontvang je in de maand februari gratis Ekoplaza Kamillethee voor 100 Eko’s.
  • Duurzame initiatieven: Naast directe kortingen en gratis producten, biedt het programma ook de mogelijkheid om duurzame projecten te steunen. Het eerste project waar deelnemers hun punten aan kunnen doneren is het agroforest project bij Ekoplaza-teler Pipie Smits. Voor 250 Eko’s kunnen deelnemers haar voedselbos steunen.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events