Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma bij de Biesbosch

Parkschap Nationaal Park De Biesbosch Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma voor Nationaal Park De Biesbosch? Jazeker! Nationaal Park De Biesbosch is het eerste natuurgebied in Nederland dat dankzij een loyaliteitsprogramma nieuwe donateurs heeft weten te werven.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
23 december 2016
LOYALTY PROGRAM
CASE

Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma bij de Biesbosch

Parkschap Nationaal Park De Biesbosch Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma voor Nationaal Park De Biesbosch? Jazeker! Nationaal Park De Biesbosch is het eerste natuurgebied in Nederland dat dankzij een loyaliteitsprogramma nieuwe donateurs heeft weten te werven.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

De Biespas
Parkschap Nationaal Park De Biesbosch
B2C
Nederland
December 2016

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma
Voordelen, informatie en privileges
Website, e-mail, klantenkaart en de Biesbosch
Beleef de biespas
Actief
Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma logo Nationaal Park De Biesbosch
Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma logo Nationaal Park De Biesbosch
Parkschap Nationaal Park De Biesbosch
Parkschap Nationaal Park De Biesbosch
Nationaal Park De Biesbosch is een beschermd natuurgebied en ligt op de grens van Noord-Brabant en Zuid-Holland. De organisatie van dit gebied is in handen van het Parkschap Nationaal Park De Biesbosch. Deze organisatie is belast met de ontwikkeling en het beheer van het nationale park, het toezicht en de handhaving, de marketing, voorlichting en educatie.
Nationaal Park De Biesbosch is een beschermd natuurgebied en ligt op de grens van Noord-Brabant en Zuid-Holland. De organisatie van dit gebied is in handen van het Parkschap Nationaal Park De Biesbosch. Deze organisatie is belast met de ontwikkeling en het beheer van het nationale park, het toezicht en de handhaving, de marketing, voorlichting en educatie.
Parkschap Nationaal Park De Biesbosch Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma voor Nationaal Park De Biesbosch? Jazeker! Nationaal Park De Biesbosch is het eerste natuurgebied in Nederland dat dankzij een loyaliteitsprogramma nieuwe donateurs heeft weten te werven.

Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma

Fondsenwerving is tevens een belangrijke taak voor het Parkschap. Op deze manier kan zij zich richten op de ontwikkeling van het Nationaal Park op het terrein van natuur, recreatie en toerisme. Om de kwaliteit en de leefbaarheid van de Biesbosch ook in de toekomst te garanderen is voldoende geld nodig. Het Parkschap staat voor de opgave om de teruglopende subsidiestromen te compenseren met inkomsten uit de publieke en private sectoren.

De Biespas als loyaliteitsprogramma

Nationaal Park De Biesbosch wil financieel onafhankelijker zijn van overheidssubsidies en tegelijkertijd donateurs werven. Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma moest dit mogelijk maken. Met deze gedachte hebben Dunck en het Parkschap de handen ineen geslagen en het affiniteitsprogramma De Biespas ontwikkeld. Dit loyaliteitsprogramma zorgt voor een structurele opbouw van het donateurenbestand. Hierdoor wordt De Biesbosch nog intenser beleeft door donateurs. Biespashouders genieten, als dank voor hun bijdrage, van exclusieve belevenissen, verschillende voordelen en andere privileges.

Het fondsenwervende loyaliteitsprogramma maakt het voor de Biespas mogelijk om:

  • Donateurs te werven
  • Een relatie op te bouwen met de donateurs
  • De affiniteit tussen de Biesbosch en de donateurs te vergroten

Donateursprogramma

Mensen die De Biesbosch een warm hart toedragen kunnen voor €15,- de Biespas aanschaffen. Hiermee steunen zij niet alleen het Nationaal Park, maar genieten zij ook een jaar lang van allerlei exclusieve voordelen en privileges. Ieder seizoen worden Biespashouders verrast met unieke uitjes, exclusieve activiteiten, seizoensgebonden belevenissen en volop natuurinspiratie. Na een jaar worden Biespashouders gevraagd de Biespas te verlengen door afgifte van een automatische incasso.

 

Wat krijgen donateurs?

De fondsenwerving met loyaliteitsprogramma wordt binnen de Biespas gedragen door de website en donateurspassen. Op Biespas.nl worden alle voordelen van de Biespas beschreven en heeft de Biespashouder een eigen inlogomgeving. Aan het begin van ieder seizoen ontvangen Biespashouders een seizoenspecial per e-mail met daarin alle voordelen, privileges en exclusieve content. In de overige twee maanden van het seizoen ontvangen donateurs een e-mail seizoenstinteling.

De Biespas is eind 2016 gelanceerd als eindejaarsgeschenk voor de zakelijke markt. Vanaf het eerste kwartaal van 2017 zal de Biespas verkrijgbaar zijn voor particulieren via de website en op diverse offline verkooppunten, zoals VVV-kantoren.

Biespasweetjes

  • Donateurs werven bleek succesvol. Het programma is gestart in december 2016 en telde binnen één maand al ruim 1.600 nieuwe donateurs.
  • In het eerste kwartaal van 2017 is de Biespas verkrijgbaar voor particulieren bij o.a. regionale VVV-kantoren en de Biesbosch gastheren.
  • Nationaal Park De Biesbosch is het eerste natuurgebied dat gebruik maakt van een fondsenwervend loyaliteitsprogramma.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events