Loyalty Program

CASE: Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma bij de Biesbosch

Het eerste natuurgebied met een loyaliteitsprogramma

Loyalty ProgramCase 23 december 2016
Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma bij de Biesbosch
Naam De Biespas
Organisatie Parkschap Nationaal Park De Biesbosch
Sector B2C
Land Nederland
Sinds December 2016
Type programma Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma
Benefits Voordelen, informatie en privileges
Dragers Website, e-mail, klantenkaart en de Biesbosch
Thematiek Beleef de biespas
Status Actief

Parkschap Nationaal Park De Biesbosch

Nationaal Park De Biesbosch is een beschermd natuurgebied en ligt op de grens van Noord-Brabant en Zuid-Holland. De organisatie van dit gebied is in handen van het Parkschap Nationaal Park De Biesbosch. Deze organisatie is belast met de ontwikkeling en het beheer van het nationale park, het toezicht en de handhaving, de marketing, voorlichting en educatie.

Parkschap Nationaal Park De Biesbosch

fondsenwerving met loyaliteitsprogramma biespas bever

Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma voor Nationaal Park De Biesbosch? Jazeker! Nationaal Park De Biesbosch is het eerste natuurgebied in Nederland dat dankzij een loyaliteitsprogramma nieuwe donateurs heeft weten te werven.

Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma

Fondsenwerving is tevens een belangrijke taak voor het Parkschap. Op deze manier kan zij zich richten op de ontwikkeling van het Nationaal Park op het terrein van natuur, recreatie en toerisme. Om de kwaliteit en de leefbaarheid van de Biesbosch ook in de toekomst te garanderen is voldoende geld nodig. Het Parkschap staat voor de opgave om de teruglopende subsidiestromen te compenseren met inkomsten uit de publieke en private sectoren.

De Biespas als loyaliteitsprogramma

Nationaal Park De Biesbosch wil financieel onafhankelijker zijn van overheidssubsidies en tegelijkertijd donateurs werven. Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma moest dit mogelijk maken. Met deze gedachte hebben Dunck en het Parkschap de handen ineen geslagen en het affiniteitsprogramma De Biespas ontwikkeld. Dit loyaliteitsprogramma zorgt voor een structurele opbouw van het donateurenbestand. Hierdoor wordt De Biesbosch nog intenser beleeft door donateurs. Biespashouders genieten, als dank voor hun bijdrage, van exclusieve belevenissen, verschillende voordelen en andere privileges.

Het fondsenwervende loyaliteitsprogramma maakt het voor de Biespas mogelijk om:

  • Donateurs te werven
  • Een relatie op te bouwen met de donateurs
  • De affiniteit tussen de Biesbosch en de donateurs te vergroten

Donateursprogramma

Mensen die De Biesbosch een warm hart toedragen kunnen voor €15,- de Biespas aanschaffen. Hiermee steunen zij niet alleen het Nationaal Park, maar genieten zij ook een jaar lang van allerlei exclusieve voordelen en privileges. Ieder seizoen worden Biespashouders verrast met unieke uitjes, exclusieve activiteiten, seizoensgebonden belevenissen en volop natuurinspiratie. Na een jaar worden Biespashouders gevraagd de Biespas te verlengen door afgifte van een automatische incasso.

Fondsenwerving met loyaliteitsprogramma voordelen

Voordelen en privileges Biespashouders

Wat krijgen donateurs?

De fondsenwerving met loyaliteitsprogramma wordt binnen de Biespas gedragen door de website en donateurspassen. Op Biespas.nl worden alle voordelen van de Biespas beschreven en heeft de Biespashouder een eigen inlogomgeving. Aan het begin van ieder seizoen ontvangen Biespashouders een seizoenspecial per e-mail met daarin alle voordelen, privileges en exclusieve content. In de overige twee maanden van het seizoen ontvangen donateurs een e-mail seizoenstinteling.

De Biespas is eind 2016 gelanceerd als eindejaarsgeschenk voor de zakelijke markt. Vanaf het eerste kwartaal van 2017 zal de Biespas verkrijgbaar zijn voor particulieren via de website en op diverse offline verkooppunten, zoals VVV-kantoren.

Biespasweetjes

  • Donateurs werven bleek succesvol. Het programma is gestart in december 2016 en telde binnen één maand al ruim 1.600 nieuwe donateurs.
  • In het eerste kwartaal van 2017 is de Biespas verkrijgbaar voor particulieren bij o.a. regionale VVV-kantoren en de Biesbosch gastheren.
  • Nationaal Park De Biesbosch is het eerste natuurgebied dat gebruik maakt van een fondsenwervend loyaliteitsprogramma.
Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Laurens Spijkers
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: