fbpx
Loyalty Program

CASE: Gezond met SuperPlus van Delhaize

Hogere korting bij gezonde boodschappen

Loyalty ProgramCase 26 oktober 2020
Gezond met SuperPlus van Delhaize
Naam SuperPlus
Organisatie Delhaize
Sector B2C
Land België
Sinds 2020
Type programma Spaarprogramma
Benefits Korting
Dragers App, kaart
Thematiek Supermarkt
Status Actief

Delhaize

Delhaize is een Belgische supermarktketen en is onderdeel van Ahold Delhaize.

Delhaize heeft zijn spaarprogramma in een nieuw jasje gestoken. Waar de supermarktketen voorheen de Plus-kaart aanbood, komt het nu met een nieuw spaarprogramma waarbij meer focus wordt gelegd op een gezond leven. Klanten kunnen met het SuperPlus programma gespaarde punten inwisselen voor specifieke producten, een korting van €5,00 op het aankoopbedrag of een bon bij een partner, zoals Bol.com.

Naast dat klanten punten sparen met hun aankoopbedrag, biedt het programma een grote variatie aan mogelijkheden om te sparen, met voor elke variant bijpassende voordelen:

Nutri-Boost

Een kortingsprogramma wat zich focust specifiek op gezond eten. Dit gebeurt via de ‘Nutri-boost’. Klanten ontvangen korting op producten met een A&B Nutri-Score. De korting op dit type producten neemt toe, naarmate de totale uitgaven van de klant in de maand toenemen. Daarnaast ontvangt de klant elke week evenwichtige alternatieven voor producten in zijn/haar Nutri-profiel.

Promo-Boost

SuperPlus klanten ontvangen extra promoties, naast de kortingen die in de folder worden genoemd. Zo kan een SuperPlus klant op bepaald producten een hogere korting verwachten, dan klanten die geen deelnemer zijn van het programma.

Persoonsgegevens

Een ander aspect waar het programma zich op onderscheidt zich is door meer nadruk te leggen op persoonsgegevens en hier voordelen op in te richten. Wanneer een klant bijvoorbeeld toestemming geeft voor gepersonaliseerde advertenties, ontvangt hij/zij meer kortingen dan een klant die hier geen toestemming voor geven. Daarnaast ontvangen klanten die meer gegevens delen, meer gepersonaliseerde aanbiedingen.

Sparen met het hele gezin

Het is tot slot mogelijk om met het hele gezin te sparen. Door kaarten van gezinsleden aan elkaar te koppelen, kunnen punten gezamenlijk gespaard en ingeruild worden. Dit maakt het ook mogelijk om binnen kortere tijd hogere Nutri-Boost kortingen te verkrijgen.

 

Tot op heden is het programma alleen beschikbaar in België. Klanten kunnen zich registreren via de website, de app of bij de kiosk in de winkel. Waar voorheen nog uitsluitend gebruik gemaakt werd van een plastic kaart, is dit uitgebreid naar een app. In deze app heeft elke klant een persoonlijk profiel, waar de punten, de voordelen en het Nutri-profiel worden weergegeven.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: