Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Gezond met SuperPlus van Delhaize

Delhaize heeft zijn spaarprogramma in een nieuw jasje gestoken. Klanten kunnen met het SuperPlus programma gespaarde punten inwisselen voor specifieke producten, een korting van €5,00 op het aankoopbedrag of een bon bij een partner, zoals Bol.com.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Supermarkt
Redactie LoyaltyFacts
26 oktober 2020
LOYALTY PROGRAM
CASE

Gezond met SuperPlus van Delhaize

Delhaize heeft zijn spaarprogramma in een nieuw jasje gestoken. Klanten kunnen met het SuperPlus programma gespaarde punten inwisselen voor specifieke producten, een korting van €5,00 op het aankoopbedrag of een bon bij een partner, zoals Bol.com.

Supermarkt
Logo Delhaize
Logo Delhaize
Delhaize
Delhaize
DELHAIZE Delhaize is een Belgische supermarktketen en is onderdeel van Ahold Delhaize.
DELHAIZE Delhaize is een Belgische supermarktketen en is onderdeel van Ahold Delhaize.
Delhaize heeft zijn spaarprogramma in een nieuw jasje gestoken. Klanten kunnen met het SuperPlus programma gespaarde punten inwisselen voor specifieke producten, een korting van €5,00 op het aankoopbedrag of een bon bij een partner, zoals Bol.com.

 

 

Naast dat klanten punten sparen met hun aankoopbedrag, biedt het programma een grote variatie aan mogelijkheden om te sparen, met voor elke variant bijpassende voordelen:

Nutri-Boost

Een kortingsprogramma wat zich focust specifiek op gezond eten. Dit gebeurt via de ‘Nutri-boost’. Klanten ontvangen korting op producten met een A&B Nutri-Score. De korting op dit type producten neemt toe, naarmate de totale uitgaven van de klant in de maand toenemen. Daarnaast ontvangt de klant elke week evenwichtige alternatieven voor producten in zijn/haar Nutri-profiel.

Promo-Boost

SuperPlus klanten ontvangen extra promoties, naast de kortingen die in de folder worden genoemd. Zo kan een SuperPlus klant op bepaald producten een hogere korting verwachten, dan klanten die geen deelnemer zijn van het programma.

Persoonsgegevens

Een ander aspect waar het programma zich op onderscheidt zich is door meer nadruk te leggen op persoonsgegevens en hier voordelen op in te richten. Wanneer een klant bijvoorbeeld toestemming geeft voor gepersonaliseerde advertenties, ontvangt hij/zij meer kortingen dan een klant die hier geen toestemming voor geven. Daarnaast ontvangen klanten die meer gegevens delen, meer gepersonaliseerde aanbiedingen.

Sparen met het hele gezin

Het is tot slot mogelijk om met het hele gezin te sparen. Door kaarten van gezinsleden aan elkaar te koppelen, kunnen punten gezamenlijk gespaard en ingeruild worden. Dit maakt het ook mogelijk om binnen kortere tijd hogere Nutri-Boost kortingen te verkrijgen.

 

Tot op heden is het programma alleen beschikbaar in België. Klanten kunnen zich registreren via de website, de app of bij de kiosk in de winkel. Waar voorheen nog uitsluitend gebruik gemaakt werd van een plastic kaart, is dit uitgebreid naar een app. In deze app heeft elke klant een persoonlijk profiel, waar de punten, de voordelen en het Nutri-profiel worden weergegeven.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events