Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Goodclub's spaarprogramma

De Goodclub stimuleert goede keuzes op twee manieren: met het Goodcoin spaarprogramma en met de Goodcard.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
30 mei 2016
LOYALTY PROGRAM
CASE

Goodclub's spaarprogramma

De Goodclub stimuleert goede keuzes op twee manieren: met het Goodcoin spaarprogramma en met de Goodcard.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Goodcoin spaarprogramma
Goodclub
B2C
Nederland
?

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Voordelen, donaties en investeringen
Voordeelpas, website en nieuwsbrief
Duurzaamheid
Actief
Goodclub
Goodclub
GOODCLUB De Goodclub is een bedrijf dat is voortgekomen uit Waardekaart, en dat initiatief is ontstaan in de Kleine Aarde. Dit duurzame bolwerk, dat is opgezet in de jaren ’70 heeft een zeer gedegen en wetenschappelijke achtergrond. Mensen met een vooruitziende blik en kennis van mens en natuur, ontwikkelden hier de eerste ecosystemen, experimenteerden met zonne- en windenergie, gaven milieu educatie. De Goodclub heeft tot doel een steeds groter wordende groep mensen bij elkaar brengen en stimuleren tot duurzame acties en aankopen, zodat het voor aanbieders aantrekkelijker wordt duurzame producten aan te bieden en het voor consumenten nóg makkelijker wordt goede keuzes te maken. Waardoor we nóg meer mensen bereiken en stimuleren.
GOODCLUB De Goodclub is een bedrijf dat is voortgekomen uit Waardekaart, en dat initiatief is ontstaan in de Kleine Aarde. Dit duurzame bolwerk, dat is opgezet in de jaren ’70 heeft een zeer gedegen en wetenschappelijke achtergrond. Mensen met een vooruitziende blik en kennis van mens en natuur, ontwikkelden hier de eerste ecosystemen, experimenteerden met zonne- en windenergie, gaven milieu educatie. De Goodclub heeft tot doel een steeds groter wordende groep mensen bij elkaar brengen en stimuleren tot duurzame acties en aankopen, zodat het voor aanbieders aantrekkelijker wordt duurzame producten aan te bieden en het voor consumenten nóg makkelijker wordt goede keuzes te maken. Waardoor we nóg meer mensen bereiken en stimuleren.
De Goodclub stimuleert goede keuzes op twee manieren: met het Goodcoin spaarprogramma en met de Goodcard.

 

Goodcard
De Goodcard is een cadeaukaart waarmee je niet alleen goede producten kunt kopen. Hiermee kun je ook investeren in (startende) goede bedrijven en/of waarmee je kunt doneren aan Milieudefensie. De Goodcard is vanaf een cadeautegoed van tien euro te bestellen. Hoewel de Goodcard los kan worden besteld,  is er voor gelegenheden een speciale verpakking. De kaart wordt – naar keuze –  in een stijlvol cadeaumapje, in een luxe cadeauverpakking of met bedrijfslogo geleverd. Deze kaart kun je koppelen aan het online account van het Goodcoin spaarprogramma, maar ook gebruiken bij je besteding in de 19 WAAR cadeauwinkels en de vestigingen van BsaB in Nederland.

 

Goodcoin spaarprogramma
Het Goodcoin spaarprogramma is gekoppeld aan de webshop van de Goodclub. De Goodcoin krijg je als dank voor een keuze waardoor je de wereld een beetje beter maakt. Je verdiend een Goodcoin wanneer je iets goeds doet of koopt bij een van de aangesloten spaarpartners van de Goodclub, bijvoorbeeld door het kopen van Fair Trade of biologische producten. Op de website van Goodcoin staat een overzicht van al hun spaarpartners. Dit zijn allemaal maatschappelijke organisaties en bedrijven die kwaliteit brengen en goed omgaan met de wereld. Dit kan op steeds meer manieren en plekken, want de Goodclub is constant op zoek naar nieuwe duurzame winkels, bedrijven en organisaties die Goodcoins willen weggeven als dank voor steun of aanschaf van producten. De deelnemende spaarpartners zijn opgedeeld in verschillende categorieën, namelijk: In & om huis, Mooi & Verzorging, Energie, Lezen& paper, Beleven en Goed doen. Deelnemers zijn bijvoorbeeld de online natuurwinkel Ecomarkt, beddengoed verkoper Kigam Linnen en de Nederlandse Recycle Bank Afval loont.

Elke Goodcoin die je spaart bij een van de aangesloten partners, is in de Goodclub spaarshop één euro waard. De verzamelde Goodcoin(s)  kun je daar direct gebruiken bij het kopen van goede en inspirerende producten door de verzamelde Goodcoins in te voeren. Hier zijn producten van o.a. Bio Thee, FAIRGREEN CONCEPTS, L.S.A International en Dopper te vinden. Het verschilt per product hoeveel Goodcoins je kunt gebruiken. Ook kun je ervoor kiezen om Goodcoins op te sparen. Naast dat je de Goodcoins kunt gebruiken voor voordeel op producten, kunnen ze ook gebruikt worden voor een investering in een duurzaam startend bedrijf (crowdfunding) via Oneplanetcrowd of gedoneerd worden aan Milieudefensie.

 

Deelname 
Je kunt deelnemen aan het Goodcoin spaarprogramma door een account aan te maken. Indien je registratie is voltooid, ontvang je direct je eerste Goodcoin op je saldo. De Goodcoins worden toegevoegd aan  je saldo door een 12-cijferige code, die op het Goodcoinbiljet van de spaarpartner staat, in te voeren op je account. Ook kun je op je account je spaarsaldo bekijken.

 

Hoe blijf je op de hoogte?
Als je een account hebt bij de Goodclub kun je maandelijks op de hoogte gehouden worden van nieuwe spaarpartners, goede doelen en producten op de webshop door je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Ook heeft de Goodclub een eigen Facebookpagina die je kunt volgen. Door in te loggen op de website kun je je spaarsaldo bijhouden.

 

Case Facts

  • Ook zonder Goodcoins kun je een product van de Goodclub’s webshop kopen.
  • Het cadeautegoed op je Goodcard is tot vijf jaar na uitgifte geldig.
  • Voor alle producten en diensten die via Goodclub worden aangeboden geldt dat ze eerlijk verhandeld zijn (in de hele keten), ze zo duurzaam mogelijk geproduceerd worden en er een beleid is op het gebied van afvalbeheer of een ’tweede leven’ van het product.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.