Loyalty Program

CASE: H&M Member

Het vernieuwde loyaliteitsprogramma

Loyalty ProgramCase 18 april 2019
H&M Member
Naam H&M Club
Organisatie H&M
Sector B2C
Land Nederland
Sinds 2015
Type programma Spaarprogramma
Benefits Privileges, sparen
Dragers Website, app
Thematiek Fashion
Status Actief

H&M

H&M  is een Zweedse modeketen met meer dan 4800 filialen in 64 verschillende landen en circa 177.000 medewerkers. De modeketen is in 1947 opgericht door Erling Persson en kreegt de naam Hennes (“van haar” in het Zweeds). Hennes was direct een succes en in 1968 breide Erling Persson het bedrijf uit door Mauritz Widforss te kopen. Vanaf dat moment werd de bedrijfsnaam Hennis & Maurtitz (H&M). De nettowinst bedroeg in 2018 ruim 299 miljoen euro.

H&M Membership

H&M Member bestaat al sinds 2015, maar heeft sinds kort een upgrade gekregen. In plaats van alleen punten sparen, ontvang je als member nu ook bonus vouchers, gepersonaliseerde aanbiedingen, kortingen en meer.

Met je membership van H&M ontvang je een digitale klantenkaart waarmee je kunt sparen voor verschillende dingen. Er kan niet alleen voor korting worden gespaard, maar ook voor toegang tot events van H&M. Om lid te worden moet je je eenmalig aanmelden op de website of is de H&M-app nodig op je smartphone. De app is hierna meteen jouw ‘klantenkaart’. Met de app is het mogelijk om punten te sparen, maar er is ook te zien hoeveel punten er al zijn gespaard.

Spaar op meerdere manieren

Er zijn meerdere manieren om punten te sparen. Je spaart bijvoorbeeld punten door aankopen te doen, je aankopen te beoordelen en je membership profiel bij te werken. Bij elke euro die je besteed in de webwinkel of in de fysieke winkel, ontvang je een punt. Bij online aankopen worden de punten toegevoegd als de producten worden verzonden. Bij fysieke aankopen worden de punten binnen 24 uur toegevoegd. Het overzicht van het aantal punten is te vinden op de H&M-app en op de website.

In de upgrade heeft H&M ook bonusvouchers toegevoegd. Voor elke 150 punten die je hebt gespaard ontvang je een bonusvoucher van €4,00 die je in de webshop of in de winkel kunt uitgeven.

Gratis e-book met meer inspiratie ontvangen?

Dat kan! Je ontvangt per e-mail het gratis e-book met de 10 meest inspirerende loyalty programma’s. Daarnaast ontvang je elke maand de laatste loyalty marketing trends.


Membershipniveaus

Sinds de update van H&M zijn er verschillende niveaus toegevoegd. Hoe meer punten je spaart, hoe meer voordelen je krijgt.  Je bereikt het Plus level wanneer je 400 punten hebt gespaard. En je houdt je plus status tot aan het einde van je membershipjaar. Als plusmember worden onder andere je aankopen gratis thuisbezorgd en mag je gratis je aankopen retourneren.

Je beloning

De gespaarde punten kun je inleveren voor korting op de producten van de H&M. De punten die worden gespaard kunnen worden ingeleverd voor kortingen op de producten bij H&M. Voor bijvoorbeeld 50 punten kun je een voucher krijgen voor €5 korting op een product naar keuze. Er kan ook gespaard worden voor exclusieve evenementen en daarnaast kun je meedoen aan diverse winacties zoals een woonaccessoirespakket t.w.v. €300,- of complete outfit voor € 200,-

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: