Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Ikea Tack

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over Ikea Tack! Waarbij medewerkers na vijf jaar dienst jaarlijks een bijdrage aan het pensioen ontvangen.
Redactie LoyaltyFacts
31 december 2013
LOYALTY PROGRAM
CASE

Ikea Tack

Lees hier alles over Ikea Tack! Waarbij medewerkers na vijf jaar dienst jaarlijks een bijdrage aan het pensioen ontvangen.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Tack!
Ikea
Employee
Wereldwijd
December 2013

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Affiniteitsprogramma
Pensioenbijdrage
Geen
Verdeling van succes
Actief
Het Ikea logo.
Het Ikea logo.
Ikea
Ikea
IKEA is een concern van Zweedse oorsprong, met vestigingen over de hele wereld. Het bedrijf richt zich op het aanbieden van meubelen en woonartikelen die, meestal door de koper zelf, in elkaar gezet moeten worden.
IKEA is een concern van Zweedse oorsprong, met vestigingen over de hele wereld. Het bedrijf richt zich op het aanbieden van meubelen en woonartikelen die, meestal door de koper zelf, in elkaar gezet moeten worden.

Deelname
Alle medewerkers van IKEA die vijf opeenvolgende jaren in dienst zijn geweest, komen in aanmerking voor een bijdrage vanuit IKEA Tack! wanneer ze met pensioen gaan.

  • Het programma is gelanceerd met een eenmalige eerste storting van € 100 miljoen. Er zal voor elke werknemer van IKEA  jaarlijks een bedrag opzijgezet worden.
  • In de toekomst wordt het bedrag jaarlijks vastgesteld. Alle fulltime medewerkers in één land ontvangen, onafhankelijk van hun vestiging, functie of salarisniveau, exact hetzelfde bedrag.
  • Parttime medewerkers ontvangen in verhouding met hun uren een gedeeltelijk bedrag.
  • De betaling begint op de reguliere pensioenleeftijd.
  • Voorwaarde voor financiering van het programma is dat de resultaatdoelstelling van de IKEA Groep wordt bereikt.
  • De implementatie van Tack! is gestart in december 2013 en is in november 2014 in alle landen afgerond.


IKEA Tack case facts

  • IKEA wil met dit loyaliteitsprogramma waardering en dank uitspreken aan haar medewerkers. Zij vormen de innerlijke kracht van de IKEA Groep en IKEA streeft naar een lange termijn relatie met de mensen die zo belangrijk zijn voor het succes. Het programma is geïnspireerd op de wens van Ingvar Kamprad (oprichter van IKEA) om het succes van de IKEA Groep te delen met de medewerkers.
  • Eerder lanceerde IKEA al One IKEA Bonus, een prestatiebonussysteem dat is verbonden aan het individuele salarisniveau van iedere medewerker. De bonus wordt jaarlijks uitbetaald als de gestelde doelen op lokaal niveau worden behaald.

 


Case Quote
Peter Agnefjäll, CEO en directeur van de IKEA Groep:

“Iedereen, in welke functie dan ook bij de IKEA Groep, levert zijn bijdrage en is belangrijk voor onze voortdurende groei. Wij geloven dat deze twee programma’s IKEA zullen helpen om een fantastische plek te zijn om te werken, vandaag en in de toekomst”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.