Loyalty Program

CASE: Kids for Animals

Lees hier alles over het Kids for Animals programma waarbij kinderen op een speelse manier alles over dierenwelzijn leren.

Loyalty ProgramCase 30 november 2012
Kids for Animals
Naam Kids for Animals
Organisatie Dierenbescherming
Sector Leden
Land Nederland
Sinds Onbekend
Type programma Clubprogramma
Benefits Privileges & informatie
Dragers Website
Thematiek Kinderen leren over dierenwelzijn
Status Actief

Dierenbescherming

De Dierenbescherming heeft als ideaal dat de mens in de samenleving duurzame invulling geeft aan welzijn, gezondheid en integriteit van ieder dier. De organisatie zet zich in voor de bescherming van dieren door het verlenen van noodhulp, het handhaven van welzijn en het beïnvloeden van de samenleving ten behoeve van dierenwelzijn.

Deelname

Alle kinderen kunnen lid worden van Kids for Animals, waarbij de richtleeftijd 6 t/m 12 jaar is. Zij kunnen zich online inschrijven. Het lidmaatschap kost 18 euro per jaar. Kids voor Animals heeft ongeveer 25.000 leden.

Voordelen

Naast heel veel gratis informatie, krijgen leden een aantal leuke extra’s:

  • 6 x per jaar het Kids for Animals Magazine
  • CD met dierenliedjes
  • Dieren stickerboekje
  • Kids for Animals paspoort, met daarin bonnen voor gratis entree voor diverse musea en pretparken ter waarde van €160.
  • Gratis toegang tijdens de jaarlijkse landelijke clubdag. In 2012 mochten alle leden op vertoon van hun paspoort gratis naar binnen bij Drievliet. Tijdens de clubdag werden demonstraties dieren-EHBO gegeven en mochten kinderen in de dierenambulance kijken.
  • Naast de landelijke clubdag zijn er in het land jeugdclubs waar kinderen zich als lid bij kunnen aansluiten. De jeugdclubs organiseren activiteiten met dieren en dierenwelzijn als thema.


Communicatie & informatie

Zowel voor leden als niet-leden van de club wordt op een speelse manier informatie over dieren en dierenwelzijn aan kinderen geboden. Dit gebeurt op TV middels een eigen serie op Nickelodeon waarbij het Kids for Animals actieteam dierenproblemen oplost, en op School TV in het programma Nieuws uit de Natuur. Terwijl op TV de informatie in hapklare brokken wordt aangeboden, kunnen kinderen op de website zelf op onderzoek uit. Belangrijke uitgangspunten op de website zijn interactiviteit, educatie en versterken van het ‘club-gevoel’. Zo kunnen de jonge bezoekers zich (gratis) aanmelden bij de ‘club voor jonge dierenbeschermers’ en bijvoorbeeld een eigen boomhut maken. Eenmaal ingelogd kunnen de kinderen meedoen met prijsvragen, spreekbeurten downloaden en vragen stellen aan dierenarts Joris. Ook kunnen ze reageren op het blog van Iris Hesseling van omroep Nickelodeon, ambassadeur van Kids for Animals en presentator van het gelijknamige TV-programma. In de Mediaplayer staan alle afleveringen van Kids for Animals TV, filmpjes over Dieren-EHBO en grappige animatiefilmpjes, speciaal gemaakt voor de website.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: