fbpx
Loyalty Program

CASE: Klantenbinding KLM met Flying Blue

Lees hier alles over het Flying Blue programma van AIR FRANCE KLM en partners waarbij reizigers sparen voor kortingen en meer.

Loyalty ProgramCase 30 maart 2009
Klantenbinding KLM met Flying Blue
Naam Flying Blue
Organisatie AIR FRANCE KLM
Sector Vervoer
Land Wereldwijd
Sinds Juni 2005
Type programma Spaarprogramma
Benefits Korting & Privileges
Dragers Klantenkaart
Thematiek Reizigers belonen voor het maken van vluchten
Status Actief

KLM

De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij KLM werd op 7 oktober 1919 opgericht voor Nederland en haar toenmalige ‘koloniën’. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. Sinds de fusie in 2004 maakt KLM deel uit van de AIR FRANCE KLM groep.

Klantenbinding KLM. Voor elke vlucht aan boord van KLM, AIR FRANCE of één van hun airline partners ontvangen reizigers Miles van Flying Blue, die te besteden zijn aan andere vluchten, hotelovernachtingen, autohuur en meer. Deelname aan Flying Blue is gratis en aanmelden kan  eenvoudig vis flyingblue.com.

Sparen
Er zijn twee soorten Miles: Award Miles en Level Miles. Award Miles kunnen worden ingewisseld voor allerlei cadeaus: van tickets tot hotel- en autoverhuurarrangementen. Level Miles brengen reizigers naar een hoger Flying Blue-deelnemersniveau: van Ivory naar Silver, Gold of Platinum. Het niveau wordt bepaald aan de hand van het aantal Level Miles dat je hebt verdiend of het aantal vluchten dat je hebt gemaakt:

  • Silver: 25.000 Level Miles of 15 gekwalificeerde vluchten
  • Gold: 40.000 Level Miles of 30 gekwalificeerde vluchten
  • Platinum: 70.000 Level Miles of 60 gekwalificeerde vluchten

Een deelnemer spaart Award Miles door met KLM, AIR FRANCE of een van de andere airline partners te vliegen. Met vluchten van KLM, AIR FRANCE en de SkyTeam-partners woden de Level Miles gespaard. Het totaal aantal Miles dat wordt bijgeschreven op het account hangt af van de afstand van de vlucht en de class waarin je vliegt. Daarnaast zijn er Miles te verdienen zonder te vliegen. Dit kan bij verschillende partners van het programma zoals Hilton, Hertz en American Express.

Verzilveren
De Award Miles kunnen verzilverd worden voor diverse dingen. Je kunt met Award Miles een clucht boeken bij KLM, Air France of één van de airline partners. Daarnaast kunnen Award Miles besteed worden aan allerlei andere vluchtgerelateerde services, zoals extra bagae, een upgrade of ecxtra beenruimte. Ook kun je je Award Miles besteden aan hotelovernachtingen, autohuur en andere producten en diensten en ten slotte kun je je Miles doneren aan een goed doel. Award Miles zijn oneindig geldig. Voorwaarde is wel dat je elke 20 maanden vliegt met de betrokken maatschappijen, anders vervallen de Miles.

Voordelen
Elk niveau heeft zijn eigen benefits en privileges: hoe vaker je reist, hoe hoger het voordeelniveau. Voordelen zijn onder anderen:

  • Bonus Miles (Elite Bonus: 50% bij Zilver, 75% bij Goud en 100% bij Platinum membership);
  • Voorrang bij reserveringen, inchecken, boarden, transfers etc.;
  • Exclusieve reserveringservice;
  • Extra bagage;
  • Gegarandeerd plek (Zilver: 7 dagen voor vertrek, bij Goud en Platinum 24 uur voor vertrek);
  • Alleen voor Goud en Platinum: toegang tot lounges.


Klantenbinding KLM met FLying Blue Quote

Tijdschrift voor Marketing:

“Samen met meer dan 30 airline partners biedt Flying Blue klanten de mogelijkheid miles te verdienen en daarmee van voordelen te genieten op de 18.000 dagelijkse vluchten naar 900 bestemmingen. Daarnaast hebben ongeveer 100 non-airline partners zich bij het programma aangesloten, waardoor de mogelijkheden om miles te verdienen en te gebruiken zijn verruimd.”

Joris Wels, Senior Vice President Passenger Business Martinair, op resiburoactueel.nl:

“Martinair had zelf nog geen loyaliteitsprogramma, maar nu wij 100% dochter van Air France/KLM zijn, willen én kunnen wij als partner binnen de groep onze passagiers de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van het Flying Blue-programma. Het is dus ook een volgende invulling van de samenwerking tussen Air France/KLM en Martinair. Daarnaast willen we met de participatie in Flying Blue het gevoel dat passagiers bij Martinair hebben positief beïnvloeden.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Delen
Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: