Loyalty Program

CASE: Ledenvoordeel FNV

Exclusieve voordelen voor FNV-leden

Loyalty ProgramCase 24 november 2015
Ledenvoordeel FNV
Naam Ledenvoordeel FNV
Organisatie FNV
Sector B2C
Land Nederland
Sinds 2005
Type programma Voordeelprogramma
Benefits Voordelen
Dragers Programmawebsite, -nieuwsbrief, katern in ledenmagazine, programmafolder
Thematiek Leden van de FNV ontvangen extra voordelen
Status Actief

FNV

De Federatie Nederlandse Vakbeweging (FNV) is een Nederlandse werknemersvereniging die de individuele en collectieve belangen behartigt van aangesloten werknemers.

Over de FNV

De FNV is de grootste werknemersvereniging van Nederland. De FNV komt op voor werknemersbelangen op het gebied van werk en inkomen. Op dit moment zijn 1,1 miljoen mensen lid, van scholier tot gepensioneerde. De FNV is actief in verschillende sectoren en onderhandelt over arbeidsvoorwaarden in meer dan 1.000 cao’s. Daarnaast bieden zij ook nog voordelen via partners met het voordeelprogramma Ledenvoordeel FNV.

Case omschrijving

Tot 2005 bood de FNV haar leden een generiek voordeelprogramma aan. Dit programma was duur en werd weinig gewaardeerd. De FNV vroeg Dunck haar voordeelprogramma opnieuw te positioneren met als doel de loyaliteit van ruim 1 miljoen leden vergroten, exclusieve voordelen voor de leden en een kostenbesparing realiseren. Vanuit deze vraag is het huidige voordeelprogramma van de FNV ontstaan ‘Ledenvoordeel FNV’.

Hoe werkt het Ledenvoordeel FNV?

Ledenvoordeel FNV kenmerkt zich door een herkenbaar geheel aan benefits. Dit zijn exclusieve voordelen voor de leden, die gerelateerd zijn aan de hoofdpijlers van de FNV; werk en inkomen. Deze thema’s komen vooral terug in voordelen waar leden gedurende het gehele jaar gebruik van kunnen maken. Bijvoorbeeld verzekeringen, opleidingen, energie en auto-onderhoud. Binnen het programma is er steeds vernieuwing in aanbiedingen vanuit tijdelijke voordelen. Deze kunnen zowel voor de gehele doelgroep zijn, als voor een specifieke doelgroep binnen de FNV (een sector, senioren of starters).

Communicatie

Het voordeelprogramma heeft een eigen programmafolder die leden 1x per jaar ontvangen. Tevens kent het voordeelprogramma een eigen voordeelkatern in alle magazines die de FNV uitgeeft. De voordelen worden uitgebreid omschreven op de programmawebsite. Tot slot kent het programma een eigen Ledenvoordeel FNV nieuwsbrief.

Case facts Ledenvoordeel FNV

• 85% van de FNV-leden kent Ledenvoordeel FNV.
• Het gebruik door leden is meer dan vertienvoudigd en wordt goed gewaardeerd.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Judith Verbrugh
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: