Loyalty Program

CASE: Mentos More

Sparen voor Mentos Euro's

Loyalty ProgramCase 15 oktober 2015
Mentos More
Naam Mentos More
Organisatie Mentos
Sector B2C
Land Nederland
Sinds Juli 2015
Type programma Spaarprogramma
Benefits Sparen voor korting
Dragers Codes op Mentosverpakkingen
Thematiek Korting op cadeaus en belevenissen
Status Actief

Mentos

Mentos is een snoepmerk dat over de hele wereld wordt verkocht. Het wordt geproduceerd door Perfetti Van Melle. Mentos werd oorspronkelijk gemaakt in Nederland in de jaren vijftig. Het zijn kleine gecoate afgeplatte bolletjes (dragees) met een zachte binnenkant. Ze worden traditioneel verkocht in rolletjes van 14 stuks. Sommige varianten bevatten 11 snoepjes. De slogan van mentos is The Freshmaker.

Mentos More is een nieuw spaarprogramma voor alle inwoners van Nederland. Het programma heeft als doel om loyale klanten die Mentos More actieverpakkingen kopen te laten sparen voor kortingen op producten, abonnementen of activiteiten van geselecteerde partners. Daarnaast kunnen spaarders meedoen met (win)acties. Het programma wordt aangeboden via een speciale actiewebsite en een speciale Mentos More app.

Hoe werkt het?

Deelnemers kunnen op de actiewebsite of de app een account aanmaken door het invoeren van een wachtwoord en een e-mailadres. Hiervoor moet iedere deelnemer zijn/haar NAW gegevens ter beschikking stellen. Middels het aangemaakte  account kan men sparen voor acties en/of kortingen op te bestellen actieproducten die gekozen kunnen worden in de webshop van Mentos. Het account is persoonsgebonden en (het saldo) kan niet worden overgedragen aan anderen.

Op alle Mentos More actierollen staat een unieke actiecode van minimaal negen tekens. Wanneer een deelnemer deze code op zijn of haar persoonlijke account invoert, via de website of de app, krijgt de deelnemer eenmalig één Mentos euro op het account bijgeschreven. Iedere code kan slechts éénmaal worden ingevoerd. De actiecodes kunnen t/m twee maanden na de THT datum, als vermeld op de verpakkingen, op het account worden ingevoerd.

De deelnemer kan, voor maximaal het bedrag van het in totaal op het account gespaarde Mentos More euro’s, korting krijgen op producten, abonnementen of activiteiten.

Spaardoelen

De spaarshop van Mentos More is toegankelijk via de actiewebsite en de app. De deelnemer heeft keus uit verschillende producten binnen de volgende zes categorieën:

  • Dagje uit (bijvoorbeeld 50% korting bij Bobbejaanland voor 17 Mentos euro’s)
  • Kortingsvouchers (bijvoorbeeld € 10,- korting bij Intreza.nl voor 10 Mentos euro’s)
  • Mode (bijvoorbeeld 48% korting op een herenzonnebril voor 23 Mentos euro’s)
  • Muziek (bijvoorbeeld 50% korting op een Philips Powerbank voor 20 Mentos euro’s)
  • Reizen (bijvoorbeeld 50% korting op een Sinner Rugzak voor 29 Mentos euro’s)
  • Thuis (bijvoorbeeld 45% korting op Bodum glazen voor 12 Mentos euro’s)

Bij elk product staat het benodigde aantal Mentos euro’s en de benodigde bijbetaling.  De deelnemer kan door middel van het aanklikken van het product deze in het winkelmandje plaatsen en vervolgens afrekenen. De artikelen in de spaarshop worden gedurende het jaar vernieuwd en aangevuld.

Case facts

  • Na invoering van de code op het Mentos More account blijft deze gedurende twee jaar haar spaarwaarde behouden. Na deze periode vervalt de spaarwaarde van de betreffende code.
  • De unieke code van Mentos More is te vinden op alle varianten van Mentos mits het Mentos More logo op de verpakking staat vermeld. Oudere verpakkingen hebben vaak het Mentos More logo niet.
Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Tags
Delen
Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: