Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Mijlpaal voor Papa John's

Restaurantketen Papa John’s heeft deze maand een bijzondere mijlpaal bereikt met het eigen loyaliteitsprogramma Papa Rewards. Inmiddels nemen 20 miljoen klanten deel aan het programma. Een mooi moment om te bekijken hoe dit programma precies werkt.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
22 juli 2021
LOYALTY PROGRAM
CASE

Mijlpaal voor Papa John's

Restaurantketen Papa John's heeft deze maand een bijzondere mijlpaal bereikt met het eigen loyaliteitsprogramma Papa Rewards. Inmiddels nemen 20 miljoen klanten deel aan het programma. Een mooi moment om te bekijken hoe dit programma precies werkt.

Papa John’s
Papa John’s
Papa John’s is een Amerikaanse franchiseketen die pizza’s bezorgt. Sinds 2016 is de keten ook in Nederland te vinden.
Papa John’s is een Amerikaanse franchiseketen die pizza’s bezorgt. Sinds 2016 is de keten ook in Nederland te vinden.
Restaurantketen Papa John’s heeft deze maand een bijzondere mijlpaal bereikt met het eigen loyaliteitsprogramma Papa Rewards. Inmiddels nemen 20 miljoen klanten deel aan het programma. Een mooi moment om te bekijken hoe dit programma precies werkt.

 

Papa Rewards werd in 2010 gelanceerd en is in 2018 vernieuwd, waardoor het voor klanten mogelijk was om sneller punten te sparen.

Hoe werkt het?

Het is voor alle klanten mogelijk om gratis deel te nemen aan het programma. Deelnemers in de Verenigde Staten ontvangen één punt per dollar die ze online of in een filiaal van Papa John’s uitgeven. Elke 75 punten die een klant verdiend, kunnen ingewisseld worden voor $10 in Papa Dough. Papa Dough, ook wel de ‘Crusto-currency’ genoemd, is een soort tegoed waarmee klanten een menu-item uit kunnen kiezen. 

Nederland

In Nederland gaat het sparen iets minder snel. Klanten verdienen één punt voor iedere €5 die zij besteden. Deze punten kunnen zij inwisselen voor bepaalde producten van het menu. Zo kost een portie Cheesesticks 10 punten, een chocolate chip cookie 10 punten en een grote pizza 30 punten. Er moet dan wel aan een minimale bestelwaarde voldaan worden en de bestelling moet ten minste één pizza bevatten.

Papa Rewards werd in 2010 gelanceerd en is in 2018 vernieuwd, waardoor het voor klanten mogelijk was om sneller punten te sparen.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events