Loyalty Program

CASE: Nespresso Club

Lees hier alles over de Nespressomachine-eigenaren profiteren van extra services.

Loyalty ProgramCase 25 februari 2011
Nespresso Club
Naam Nespresso Club
Organisatie Nespresso
Sector Retail
Land Wereldwijd
Sinds 1989
Type programma Clubprogramma
Benefits Voordelen & Services
Dragers Clubpas & Website
Thematiek Extra services bieden aan Nespresso klanten
Status Actief

Nespresso

Nespresso is de merknaam van Nestlé Nespresso S.A., en onderdeel van de Nestlé Groep. Nespresso machines zetten espresso door middel van het gebruik van koffie capsules. Het bedrijf verkoopt haar systeem van machines en capsules wereldwijd.

Om haar klanten beter te leren kennen en de relatie met klanten te bevorderen, heeft Nespresso de Nespresso Club opgericht. Om lid te worden van de club, melden klanten zich gratis aan op de website.

Services
Lid worden van de club biedt extra services voor klanten die in het bezit zijn van een Nespressomachine. Deze services zijn opgedeeld in vier soorten:

  • Bestel: leden kunnen gemakkelijk hun koffiecapsules aanschaffen via de website, telefonisch (gratis en 24/7), in de Nespresso Boutiques en via de Nespresso app.
  • Bezorging: leden kunnen de bezoriging van hun capsules verwachten waar en wanneer zij willen. Zij kunnen kiezen uit een standaard delivery, wat betekent dat bestellingen die voor 22.00 uur gedaan zijn, de volgende dag overdag of ‘s avonds bezorgd worden. Leden kunnen er ook voor kiezen om het klaar te laten leggen in een Nespresso Boutique of een Pick-Up Point in de buurt. Via Nespresso YourTime kunnen bestellingen nog sneller en flexibeler geleverd worden.
  • Customer care: leden ontvangen persoonlijke ondersteuning van Nespresso bij het selecteren van hun capsules (Grands Crus), bij vragen over hun machine en de Nespresso services.
  • Recycling: Nespresso Clubleden krijgen de mogelijkheid om mee te doen aan het duurzaamheidsprogramma Ecolaboration™. Leden kunnen een gratis recyclezak bij hun koffiebestelling vragen, waar zij hun gebruikte capsules in doen. Een volle recyclezak kunnen ze inleveren bij de Nespresso Boutiques, bij alle DHL- en Kiala Pick-Up Points of meegeven aan de koerier die de bestelling aflevert.


Communicatie
Leden kunnen zich aanmelden voor een bestelherinnering en een ontkalkingsherinnering. Ze worden dan proactief per e-mail herinnerd aan een slinkende voorraad capsules en reiningsmomenten van de nespresso-machine. Ook kunnen ze zich aanmelden voor de e-mailnieuwsbrief, waarin ze op de hoogte gehouden worden van de laatste nieuwtjes over Nespresso (nieuwe smaken, nieuwe vestigingen e.d.) en zij persoonlijke aanbiedingen ontvangen.

Nespresso Club Case Facts

  • In totaal zijn er meer dan 5 miljoen klanten van Nespresso lid van de club.
  • Nespresso heeft in 2004 de ‘GfM marketing prize’ gewonnen voor hun innovatie marketing strategie met de Nespresso Club.


Quote:
Daniel Blarer, general manager Nespresso Benelux (EZ-Press, 2010):

“Wij hebben direct contact met onze klanten. We weten wat voor koffie ze drinken, hoeveel ze drinken, zelfs hoe ze hun koffie het liefst drinken.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: