Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Op schatten jacht met de Treasure Truck van Amazon

LOYALTY PROGRAM

CASE

Serina Marino
Serina Marino
20 oktober 2022
LOYALTY PROGRAM
CASE

Op schatten jacht met de Treasure Truck van Amazon

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Treasure Truck
Amazon
B2C
Amerika
2022

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Loyaliteitsprogramma
Voordeel
Fysieke shop
Warenhuis
Actief
Amazon
Amazon
Amazon.com is een Amerikaans e-commercebedrijf gevestigd in Seattle, Washington. Het was een van de eerste grote bedrijven die goederen over het internet verkochten en het werd opgericht in 1994 door Jeff Bezos.
Amazon.com is een Amerikaans e-commercebedrijf gevestigd in Seattle, Washington. Het was een van de eerste grote bedrijven die goederen over het internet verkochten en het werd opgericht in 1994 door Jeff Bezos.

Soms kom je programma’s tegen die net even anders zijn. De Treasure Truck van Amazon is daar zeker een van. Deze rondrijdende hysterische Truck maakt het mogelijk om voor een extreem lage prijs een exclusief product van Amazon te kopen. De klant heeft slecht een paar uur de tijd om te beslissen. Het is een fun manier van shoppen die zeer goed inspeelt op het gevoel van exclusiviteit en the fear of missing out.

 

Het werkt als volgt: woon je in een Treasure City? Dan kun je jezelf via sms inschrijven voor een Treasure Alert. Zodra één van de 100 Treasure Trucks bij jou in de buurt is krijg je een smsje met daarin een unieke deal die slechts een paar uur geldig is. Dit zijn meestal producten die passen bij wat op dat moment hot is. Denk aan een kalkoen met Thanksgiving of een Mexicaanse hangmat in de zomer. De kortingen lopen op tot wel 70%.

 

Bij interesse in de unieke deal kan de klant het product direct afrekenen. Dezelfde dag kan de klant het product ophalen op de aangewezen Treasure Truck locatie. Zelfs het afhalen van het product bij de vrachtwagen is een groot spektakel. Zo zijn er regelmatig acteurs die passen bij het thema van het product of komen er bubbels en beats uit de truck.

 

Waarom is dit programma zo’n succes?

Het is een programma dat ontzettend goed past in het leven van drukke mensen die wonen in een Amerikaanse stad. Het is snel, uniek en speelt in op de relevantie van het moment. Buiten het feit dat de deals ontzettend goed zijn, wordt vanwege de tijdslimiet ook het gevoel van schaarste vergroot. Woon je in één van deze steden, dan wil je niet achterblijven en de deals missen.

 

Daarnaast is het een goed voorbeeld van word-of-mouth marketing. De Treasure Truck zorgt voor een buzz door de gehele stad. Iedereen heeft wel eens een truck zien rijden of zien staan maar niet iedereen scoort een deal. Dit zorgt niet enkel voor mond tot mond reclame in de stad zelf, maar het is ook een geweldig instrument om het imago van Amazon te versterken.  Ook mensen buiten de stad hebben van de legendarische truck gehoord en zien hierdoor Amazon als een hip en snel merk die met de tijd meegaat.

Serina Marino

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.