Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Passie Klantenkaart

Passie is de klantenkaart van Holland & Barrett. Met deze klantenkaart sparen consumenten met elke uitgegeven euro twee spaarpunten. Deze spaarpunten worden later omgezet naar waardebonnen, welke uitgegeven kunnen worden aan producten van de retailer. Daarnaast ontvangen klantenkaarthouders exclusieve aanbiedingen en acties. De communicatie hierover verloopt via de app en/of e-mail.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Passie is de klantenkaart van Holland & Barrett. Met deze klantenkaart sparen consumenten met elke uitgegeven euro twee spaarpunten.
Redactie LoyaltyFacts
10 oktober 2016
LOYALTY PROGRAM
CASE

Passie Klantenkaart

Passie is de klantenkaart van Holland & Barrett. Met deze klantenkaart sparen consumenten met elke uitgegeven euro twee spaarpunten. Deze spaarpunten worden later omgezet naar waardebonnen, welke uitgegeven kunnen worden aan producten van de retailer. Daarnaast ontvangen klantenkaarthouders exclusieve aanbiedingen en acties. De communicatie hierover verloopt via de app en/of e-mail.

Passie is de klantenkaart van Holland & Barrett. Met deze klantenkaart sparen consumenten met elke uitgegeven euro twee spaarpunten.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Passie Klantenkaart
Holland & Barrett (De Tuinen)
Retail
Nederland
2015

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Voordeel, extra aanbiedingen
Klantenkaart, Website, App, EDM
Passie
Actief
Holland & Barrett (De Tuinen)
Holland & Barrett (De Tuinen)
Holland & Barrett, voorheen De Tuinen, is een bekende retailer op het gebied van gezondheid. Zij bieden een mix aan van lekkere en gezonde producten waarbij persoonlijke verzorging (zowel innerlijk als uiterlijk) centraal staat.
Holland & Barrett, voorheen De Tuinen, is een bekende retailer op het gebied van gezondheid. Zij bieden een mix aan van lekkere en gezonde producten waarbij persoonlijke verzorging (zowel innerlijk als uiterlijk) centraal staat.
Passie is de klantenkaart van Holland & Barrett. Met deze klantenkaart sparen consumenten met elke uitgegeven euro twee spaarpunten. Deze spaarpunten worden later omgezet naar waardebonnen, welke uitgegeven kunnen worden aan producten van de retailer. Daarnaast ontvangen klantenkaarthouders exclusieve aanbiedingen en acties. De communicatie hierover verloopt via de app en/of e-mail.

Hoe werkt het?
Elke uitgegeven euro levert twee spaarpunten op. Een spaarpunt heeft een waarde van €0,01.Wanneer de consument ten minste 50 punten heeft gespaard  (en dus €25,- heeft besteed) aan het einde van de verzamelperiode ontvangt men een waardebon per e-mail of via de app. De waardebon is drie maanden geldig. Sparen aan de kassa kan via de sleutelhanger, klantenkaart of app. Online bestellingen tellen ook mee in het klanten spaarprogramma. Maximaal worden 4 waardebonnen per jaar uitgereikt aan een kaarthouder.

 

Communicatie
De hoofddrager voor dit loyaliteitsprogramma zijn de app en de Passie (klantenkaart). Ondersteunende communicatiemiddelen zijn de sleutelhanger, website en e-mailings. De sleutelhanger maakt het sparen in de winkel eenvoudiger. De website richt zich met name op informatievoorziening over het programma en online bestellingen. De waardebonnen, acties, winkelnieuws en exclusieve aanbiedingen worden via de e-mailings verstuurd.

 

Benefits

  • Uitgesteld voordeel, elke uitgegeven euro levert €0,02 op
  • Exclusieve aanbiedingen voor klantenkaart houders
  • Member only acties, zoals bonuspunten
  • Bij activatie van de klantenkaart ontvangt de consument direct 150 spaarpunten (t.w.v. €1,50)
  • De klantenkaart houder ontvangt als eerste communicatie over winacties, winkelnieuws en nieuwe producten

Case facts

  • De klantenkaart Passie werd in Nederland gelanceerd in april 2015
  • Het spaarprogramma Passie heeft meer dan 1 miljoen kaarthouders
  • De naam Passie staat voor de passie die het bedrijf heeft voor haar klanten en producten. Persoonlijk aandacht en advies zijn belangrijke pijlers voor de onderneming
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.