Loyalty Program

CASE: Reebok Unlocked

Het streven naar diepere klantrelaties

Loyalty ProgramCase 13 juni 2019
Reebok Unlocked
Naam Unlocked
Organisatie Reebok
Sector B2C
Land USA
Sinds 2019
Type programma Spaarprogramma
Benefits Privileges, sparen
Dragers Website
Thematiek Fashion
Status Actief

Reebok International Limited is een Engelse onderneming, opgericht in 1895.  Reebok verkoopt sportschoenen, sportkleding en andere sportartikelen. De naam komt van het Afrikaanse woord Reebok, hetgeen de naam is voor een Afrikaanse antilope. Reebok’s wereldwijde omzet voor 2018 bedroeg 1.8 miljard dollar.

 

In april lanceerde Reebok hun nieuwe loyaliteitsprogramma Unlocked. Met dit programma streeft Reebok naar diepere klantrelaties. Daarnaast is het een poging om verkoop te vergroten en klantrelaties op te bouwen.

Unlocked

Om lid te worden van het loyaliteitsprogramma moet je je aanmelden op de website van Reebok. Na aanmelding kan je gelijk gebruik maken van het loyaliteitsprogramma.

Punten sparen

Het sparen van punten bij Unlocked gaat heel makkelijk. Zo krijg je al 50 punten als je een account creëert en krijg je 60 punten als je je profiel compleet maakt. Daarnaast spaar je 10 punten bij elke dollar die je uitgeeft. Je krijgt bij Reebok ook de mogelijkheid om beloningspunten op te bouwen, dit doe je bijvoorbeeld door het beoordelen van producten, het plaatsen van ervaringen op social media of het bezoeken van evenementen. Er zijn dus veel manieren om punten te sparen. Reebok geeft zelf ook aan:”the more you interact, the more you earn”

Member levels

Binnen het loyaliteitsprogramma kun je verschillende levels bereiken. De levels worden gebaseerd op de punten die je hebt verdiend. Wanneer je bent aangemeld voor het programma start je bij het level Member, het hoogste level is Full Access dit bereik je wanneer je 6000 punten hebt gespaard. Onderstaande afbeelding laat zien wat de voordelen zijn per level.

Beloningen

De voordelen voor jou als member zijn onder andere gratis verzending, retourzendingen, trainingssessies, voorrang tot producten, uitnodigingen voor exclusieve evenementen en persoonlijk advies. Reebok werkt voor haar beloningen onder andere samen met Well + Good, Follain, Exhale, ProBar, Tula, Country Archer en Les Mills.

 

 

 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: