Loyalty Program

CASE: Steun ook door vriend te worden

Het loyaliteitsprogramma van het Nederlands Openluchtmuseum Arnhem

Loyalty ProgramCase 20 februari 2017
Steun ook door vriend te worden
Naam Vrienden van het Nederlands Openluchtmuseum
Organisatie Nederlands Openluchtmuseum
Sector Non-profit
Land Nederland
Sinds /
Type programma Affiniteitprogramma
Benefits Voordeel en voorrecht
Dragers Website, nieuwsbrief, ledenkaart en sociale media
Thematiek Musea
Status Actief

Nederlands Openluchtmuseum

Het in 1912 geopende museum geeft een beeld van het leven in Nederland gedurende de laatste eeuwen. Wonen en werken van de Nederlanders wordt met behulp van veelal verplaatste originele gebouwen zoals boerderijen, molens, een Zeeuwse kerk en een stoomzuivelfabriek getoond. Ook tal van gebruiksvoorwerpen, oude ambachten en klederdrachten worden in beeld gebracht. De mensen van het museum lijken zo uit het verleden te zijn weggelopen en geven demonstraties van hun ambacht.

Affiniteitsprogramma museum

Bij meerdere musea krijgt je met je lidmaatschap of jaarkaart korting op een entreebewijs. Het Nederlands Openluchtmuseum gaat echter een stap verder met haar ‘Vrienden van het Nederlands Openluchtmuseum’-stichting. Dit affiniteitsprogramma stimuleert bezoekers van het museum om ‘vriend te worden’ van het museum. Als vriend steun je niet alleen het museum, maar ontvang je ook een jaar lang allerlei exclusieve voordelen en privileges. Door Vrienden van het museum te inspireren bouwt het Openluchtmuseum aan een diepgaande emotionele binding met haar Vrienden.

De vereniging ‘Vrienden van het Openluchtmuseum’  heeft als doel het Nederlands Openluchtmuseum te ondersteunen en een vriendenbestand op te bouwen. Dit doel willen zij bereiken door onder andere:

  • Het verlenen van steun aan het Nederlands Openlucht musea.
  • Het organiseren van vergaderingen, lezingen en excursies.
  • Door de kennis van de Nederlandse Volkskunde te stimuleren en te verspreiden.

Het programma bestaat al meer dan zestig jaar en heeft ruim 14.000 leden. De Vrienden ondersteunen het museum met een financiële bijdrage, waarmee niet alleen objecten worden verworven, maar ook nieuwe presentaties en publicaties worden gerealiseerd.

Hoe werkt het?

Je betaalt als volwassene € 65,50 en als jongere €33,- contributie per jaar voor het Vriendenlidmaatschap. Hierbij ontvang je tevens de museumkaart á € 54,95/€ 27,50. Als volwassene betaal je dus € 10,55 contributie per jaar voor het Vriendenlidmaatschap en jongeren € 5,50. Na betaling duurt het ongeveer drie weken voor je de Vriendenmuseumkaart thuisgestuurd krijgt. Op deze museumkaart staat het logo ‘Vrienden van het Openluchtmuseum’ en geeft, net als de gewone museumkaart, recht op gratis toegang tot een vaste collectie van ruim 400 musea in Nederland.

Pas Nederlands Openluchtmuseum

Op vertoon van je Vriendenmuseumkaart ontvang je, naast alle voordelen van de standaard museumjaarkaart,  het gehele jaar door voordelen, zoals:

  • €1,- korting op je parkeerkaart bij het museum
  • 10% korting bij alle winkels in het museum
  • 10% korting in alle horecalocaties van het museum
  • 25% korting op een entreekaart voor je kleinkind
  • 25% korting op een entree bij Burgers Zoo
  • Twee keer gratis entree bij het Belgische Openluchtmuseum Bokrijk

Naast verschillende voordelen genieten Vrienden van het museum, als dank voor hun bijdrage, van exclusieve belevenissen en andere privileges.

Activiteiten exclusief voor Vrienden

Speciaal voor Vrienden worden er het gehele jaar door diverse evenementen georganiseerd. Zo worden er onder andere workshops, Vriendendagen, ledenvergaderingen en lezingen gehouden.

Nieuws over de Vrienden en het museum

Twee keer per jaar wordt er naar Vrienden een nieuwsbrief per post verstuurd. Hierin staan bijvoorbeeld aankomende evenementen en verhalen van Vrienden over hun persoonlijke verbintenis met het museum. Daarnaast wordt er ongeveer zes tot tien keer per jaar een e-mail verstuurd om de Vrienden op de hoogte te stellen van het laatste nieuws. Op deze manier blijven Vrienden gemakkelijk op de hoogte van alle evenementen die het gehele jaar door georganiseerd worden.

Nederlands openlucht museum afbeelding website

Case Facts

  • Het Nederlands Openluchtmuseum heeft ook ‘Bedrijfsvrienden’, hiermee trekt het museum grotere bedrijven aan met een regionaal karakter die hun steentje bij willen dragen aan het realiseren van de ambitieuze plannen van het museum.
  • Momenteel kunnen bezoekers ook Canonpartner worden. Opgehaalde gelden worden specifiek besteed aan de Canonexperience van het museum. De experience wordt zichtbaar voor meer dan 500.000 bezoekers per jaar.
  • Bovendien heeft het openluchtmuseum een adoptieprogramma. Hierbij kan een van hun historische gebouwen geadopteerd worden.
Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Ferie van der Rest
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: