Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Steun ook door vriend te worden

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Nederlands Openlucht museum
Redactie LoyaltyFacts
20 februari 2017
LOYALTY PROGRAM
CASE

Steun ook door vriend te worden

Nederlands Openlucht museum

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Vrienden van het Nederlands Openluchtmuseum
Nederlands Openluchtmuseum
Non-profit
Nederland

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Affiniteitprogramma
Voordeel en voorrecht
Website, nieuwsbrief, ledenkaart en sociale media
Musea
Actief
Logo openluchtmuseum Arnhem
Logo openluchtmuseum Arnhem
Nederlands Openluchtmuseum
Nederlands Openluchtmuseum
Het in 1912 geopende museum geeft een beeld van het leven in Nederland gedurende de laatste eeuwen. Wonen en werken van de Nederlanders wordt met behulp van veelal verplaatste originele gebouwen zoals boerderijen, molens, een Zeeuwse kerk en een stoomzuivelfabriek getoond. Ook tal van gebruiksvoorwerpen, oude ambachten en klederdrachten worden in beeld gebracht.
Het in 1912 geopende museum geeft een beeld van het leven in Nederland gedurende de laatste eeuwen. Wonen en werken van de Nederlanders wordt met behulp van veelal verplaatste originele gebouwen zoals boerderijen, molens, een Zeeuwse kerk en een stoomzuivelfabriek getoond. Ook tal van gebruiksvoorwerpen, oude ambachten en klederdrachten worden in beeld gebracht.

Affiniteitsprogramma museum

Bij meerdere musea krijgt je met je lidmaatschap of jaarkaart korting op een entreebewijs. Het Nederlands Openluchtmuseum gaat echter een stap verder met haar ‘Vrienden van het Nederlands Openluchtmuseum’-stichting. Dit affiniteitsprogramma stimuleert bezoekers van het museum om ‘vriend te worden’ van het museum. Als vriend steun je niet alleen het museum, maar ontvang je ook een jaar lang allerlei exclusieve voordelen en privileges. Door Vrienden van het museum te inspireren bouwt het Openluchtmuseum aan een diepgaande emotionele binding met haar Vrienden.

De vereniging ‘Vrienden van het Openluchtmuseum’  heeft als doel het Nederlands Openluchtmuseum te ondersteunen en een vriendenbestand op te bouwen. Dit doel willen zij bereiken door onder andere:

  • Het verlenen van steun aan het Nederlands Openlucht musea.
  • Het organiseren van vergaderingen, lezingen en excursies.
  • Door de kennis van de Nederlandse Volkskunde te stimuleren en te verspreiden.

Het programma bestaat al meer dan zestig jaar en heeft ruim 14.000 leden. De Vrienden ondersteunen het museum met een financiële bijdrage, waarmee niet alleen objecten worden verworven, maar ook nieuwe presentaties en publicaties worden gerealiseerd.

Hoe werkt het?

Je betaalt als volwassene € 65,50 en als jongere €33,- contributie per jaar voor het Vriendenlidmaatschap. Hierbij ontvang je tevens de museumkaart á € 54,95/€ 27,50. Als volwassene betaal je dus € 10,55 contributie per jaar voor het Vriendenlidmaatschap en jongeren € 5,50. Na betaling duurt het ongeveer drie weken voor je de Vriendenmuseumkaart thuisgestuurd krijgt. Op deze museumkaart staat het logo ‘Vrienden van het Openluchtmuseum’ en geeft, net als de gewone museumkaart, recht op gratis toegang tot een vaste collectie van ruim 400 musea in Nederland.

 

Op vertoon van je Vriendenmuseumkaart ontvang je, naast alle voordelen van de standaard museumjaarkaart,  het gehele jaar door voordelen, zoals:

  • €1,- korting op je parkeerkaart bij het museum
  • 10% korting bij alle winkels in het museum
  • 10% korting in alle horecalocaties van het museum
  • 25% korting op een entreekaart voor je kleinkind
  • 25% korting op een entree bij Burgers Zoo
  • Twee keer gratis entree bij het Belgische Openluchtmuseum Bokrijk

Naast verschillende voordelen genieten Vrienden van het museum, als dank voor hun bijdrage, van exclusieve belevenissen en andere privileges.

 

Activiteiten exclusief voor Vrienden

Speciaal voor Vrienden worden er het gehele jaar door diverse evenementen georganiseerd. Zo worden er onder andere workshops, Vriendendagen, ledenvergaderingen en lezingen gehouden.

 

Nieuws over de Vrienden en het museum

Twee keer per jaar wordt er naar Vrienden een nieuwsbrief per post verstuurd. Hierin staan bijvoorbeeld aankomende evenementen en verhalen van Vrienden over hun persoonlijke verbintenis met het museum. Daarnaast wordt er ongeveer zes tot tien keer per jaar een e-mail verstuurd om de Vrienden op de hoogte te stellen van het laatste nieuws. Op deze manier blijven Vrienden gemakkelijk op de hoogte van alle evenementen die het gehele jaar door georganiseerd worden.

Case Facts

  • Het Nederlands Openluchtmuseum heeft ook ‘Bedrijfsvrienden’, hiermee trekt het museum grotere bedrijven aan met een regionaal karakter die hun steentje bij willen dragen aan het realiseren van de ambitieuze plannen van het museum.
  • Momenteel kunnen bezoekers ook Canonpartner worden. Opgehaalde gelden worden specifiek besteed aan de Canonexperience van het museum. De experience wordt zichtbaar voor meer dan 500.000 bezoekers per jaar.
  • Bovendien heeft het openluchtmuseum een adoptieprogramma. Hierbij kan een van hun historische gebouwen geadopteerd worden.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events