Loyalty Program

CASE: The Nordy Club Rewards

Loyalty ProgramCase 25 februari 2019
The Nordy Club Rewards
Naam The Nordy Club
Organisatie Nordstrom
Sector B2C
Land USA
Sinds 2018
Type programma Spaarprogramma
Benefits Privileges, sparen
Dragers Website, app
Thematiek Fashion
Status Actief

Nordstorm

Nordstrom is een Amerikaanse keten van luxe warenhuizen. In 2016 telde de keten 123 warenhuizen in de Verenigde Staten en Canada. Nordstrom was er vroeg bij en lanceerde in 1998 een uitgebreide webwinkel. De organisatie was een van de eerste traditionele retailers met een focus op e-commerce. Maar liefst 23% van de omzet van Nordstrom komt voort uit online aankopen. Tegenwoordig is het mogelijk om producten te bestellen in de webshop en naar Nederland te versturen.

Afgelopen zomer heeft het loyaliteitsprogramma van Nordstorm een opknapbeurt gekregen. Wie lid was van het oude programma ziet gelijk een groot verschil. De grootste verandering is hoe gemakkelijk het is om het programma te begrijpen. Leden kunnen nu eenvoudig zien wat de voordelen zijn als ze stijgen in het VIP-programma.

 

Word ook een Nordy Club member

Je spaart onder andere één punt voor elke dollar die je online of in de winkel besteedt. Hiervoor dien je je eenmalig (online) te registreren. Je dient bij registratie je telefoonnummer in te vullen, die vervolgens gebruikt wordt als ‘beloningsnummer’. Bij je volgende aankopen geef je je telefoonnummer op waarmee je geregistreerd bent en worden de punten automatisch toegekend.

 

Nordstorm-creditcard

Verdien drie keer sneller en geniet van meer voordelen met de Nordstorm-creditcard. Wanneer je voor het eerst een aankoop doet met de creditcard bij Nordstrom, Nordstrom.com of Nordstrom Rack krijg je een bonus van 40 dollar. In plaats van één punt per dollar krijg je met de creditcard drie punten per dollar. Naast de voordelen voor leden krijg je als creditcard lid ook exclusief voorrang bij de jaarlijkse sales en kun je punten sparen met dineren, entertainment en reizen.

VIP-status

Zowel leden als kaartleden kunnen een status verdienen op basis van hun uitgaven. Hoe hoger je status, hoe meer beloningen je krijgt. Wanneer je geregistreerd bent kom je als Member binnen, als je een Nordstrom creditcard hebt start je als Insider. Je groeit in status door middel van uitgaven die je in de winkel of online doet. Hoe hoger de status, hoe meer voordelen je hebt. Om de Ambassador status te krijgen moet je jaarlijks 5000 dollar of meer besteden.  In onderstaand overzicht zie je welke voordelen je krijgt per status:

Mode- en stijl evenementen

Alle leden van The Nordy Club kunnen gratis deelnemen aan stylingworkshops. De stylisten bij Nordstrom helpen je om je eigen stijl te bepalen, leren je alles over bepaalde huidtypen en geven je de nieuwste make-up trends voor elk budget. Daarnaast krijgen kaartleden of leden met de Influencer of Ambassador status exclusief toegang bij Nordstrom mode-evenementen. Ambassadors en kaartleden krijgen tot slot ook toegang tot evenementen die exclusief gehouden worden voor Nordy Club leden.

Extra service

Is je broek te lang? Alle leden krijgen gratis aanpassingen op artikelen die zijn gekocht bij Nordstrom. Daarnaast kan je alvast kleding online reserveren, om ze vervolgens in je gekozen winkel te passen. Als je haast hebt, neem dan een kijkje bij Buy Online & Pick Up. Wanneer je bij de winkel bent, brengt een van de medewerkers je bestelling naar je auto. Heb je de status Ambassador bereikt, dan kan je ervoor zorgen dat een van de Nordstrom stylisten bij je thuis komt om je kast op te schonen en deskundig stylingsadvies te geven.

Waar spaar je voor?

Naast alle voordelen die je krijgt als lid, ontvang je ook punten. Alle gespaarde punten worden omgezet in ‘Notes’ en kunnen verzilverd worden voor 5, 10 of 15 dollar korting. Je kunt ook wachten totdat je een melding krijgt dat je de 20 dollar Note hebt ontgrendeld. De korting wordt automatisch aan je account gekoppeld. De Notes kunnen worden omgewisseld in de winkel en online bij Nordstrom, Nordstrom Rack en HauteLook. Als je Notes beschikbaar hebt, zie je dit bij het afrekenen. 

 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: