fbpx
Loyalty Program

CASE: Vaker op safari met wilde rewards

Bij Safari.com

Loyalty ProgramCase 29 september 2021
Vaker op safari met wilde rewards
Naam Safari.com Rewards
Organisatie Safari.com
Sector B2C
Land Zuid-Afrika
Sinds 2021
Type programma Voordeelprogramma
Benefits Korting, vouchers
Dragers Website
Thematiek Reizen
Status Actief

Safari.com

Sinds 2008 organiseert Safari.com reizen in Afrika. Het bedrijf is gesitueerd in Kaapstad in Zuid-Afrika en ze zijn gespecialiseerd in luxe in mid-range maatwerk tours en safari’s in zuidelijk en oostelijk Afrika. Tot op heden hebben meer dan 200.000 mensen met Safari.com gereisd.

Safari.com heeft een nieuw loyaliteitsprogramma gelanceerd. Het doel is om mensen vaker op safari te laten gaan in verschillende Afrikaanse landen. Met elke boeking sparen klanten Safari Points. Het programma heeft een multi-layer opbouw, waarbij elk level staat voor een set specifieke privileges. Het doel van het programma draagt bij aan de missie van de organisatie, namelijk om zo veel  mogelijk mensen te laten genieten van Afrikaanse safari’s.

Hoe werkt het?

Wanneer klanten een eerste lodge boeken of een SANParks boeking maken, worden zij automatisch geregistreerd voor het Safari.com Rewards programma. SANParks beheert 19 Nationale parken in Zuid-Afrika en runt verschillende accommodaties.

Het gaat om een multi-layer programma waar de deelnemers worden ingedeeld in vier verschillende levels, Zilver, Goud, Platinum en VIP. De indeling in de levels wordt gemaakt op basis van alle boekingen die de klant tot op dat moment heeft gedaan bij Safari.com. Hoe meer boekingen, hoe hoger het level. Met elke boeking die de klant doet, worden Safari Points gespaard. Deze punten stapelen op en geven bij voldoende Safari Points toegang tot een nieuw level uit het programma. Bij elk level dat klanten omhoog gaat, krijgen zij toegang tot nieuwe en grotere privileges.

Privileges

De privileges waar de klanten gebruik van kunnen maken zijn kortingen op de volgende boeking. De hoogte van de korting is afhankelijk van het level waarin de klant zich op dat moment bevindt.  Er zijn twee soorten kortingen waarmee gewerkt wordt:

  • Voor luxe safari’s ontvangen deelnemers van het programma een korting op de boeking middels een voucher. Ook worden er kortingen geboden op speciale samengestelde reizen en tours.
  • Voor klanten die een SANParks reis boeken en deelnemen aan het programma is een cash back beschikbaar. De hoogte van de cash back hangt af van de grootte van de boeking, welk kamp van SANParks geboekt is en in welk level van het programma de klant zich bevindt.

 

 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Tags
Delen

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: