fbpx
Loyalty Program

CASE: VIPeak Rewards

Lees hier alles over de VIPeak Rewards van The North Face waarmee klanten sparen voor kortingen en exclusieve cadeaus.

Loyalty ProgramCase 30 juni 2013
VIPeak Rewards
Naam VIPeak Rewards
Organisatie The North Face
Sector Retail
Land Verenigde Staten
Sinds December 2012
Type programma Spaarprogramma
Benefits Korting & cadeaus
Dragers Geen
Thematiek Korting op producten
Status Actief

The North Face

The North Face is een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in producten voor de avontuurlijke buitensporter, zoals kledij en schoeisel, rugzakken, tenten en slaapzakken. Het merk richt zich op verschillende doelgroepen, waaronder studenten, bergbeklimmers, wandelaars, wintersporters en atleten in uithoudingssporten.

Deelname & sparen
Consumenten kunnen zich online gratis inschrijven voor het VIPeak Rewards programma. Vervolgens kunnen deelnemers ‘VIPeak Points’ sparen door de volgende gewenste gedragingen te vertonen:

  • Producten kopen via de webshop van The North Face;
  • Producten kopen via de brandstores van The North Face;
  • Het volgen van The North Face op Facebook;
  • Deelname aan evenementen van The North Face zoals hardloopwedstrijden.


Verzilveren
In februari van elk jaar wordt de balans opgemaakt van het spaarsaldo. In maart ontvangen deelnemers een ‘reward certificate’ waarop het aantal spaarpunten staat vermeld dat zij in het afgelopen jaar bij elkaar hebben gespaard.

Grote spaarders (meer dan 10.000 punten) kunnen via de Rewards Catalog een keuze maken uit een selectie van avontuurlijke en exclusieve cadeaus zoals gratis toegang tot skilifts, mountainbiken met beroemde mountainbikers of een volledig verzorgde 3-daagse klimclinic.

Kleine spaarders kunnen hun punten verzilveren voor korting in de webshop of brandstores van The North Face. Ook grote spaarders die geen avontuurlijk cadeau willen uitkiezen kunnen hun punten verzilveren voor korting. Spaarpunten zijn vanaf maart tot en met december te verzilveren. Daarna vervallen de punten.

VIPeak Rewards case facts

  • Het VIPeak programma heeft als doel om meer gegevens over de klanten van The North Face te verzamelen, een duidelijk beeld te vormen van het aankooppatroon van vaste klanten en meer merkbeleving en –binding te creëren. Daarnaast hoopt The North Face met het programma herhalingsaankopen te stimuleren.
  • Het VIPeak programma maakt geen gebruik van een klantenkaart. Bij aanschaf van producten in de brandstores worden spaarpunten tijdens het afrekenproces direct bijgeschreven op het account van de deelnemer.


Quote
Aaron Carpenter, Vice President of Global Marketing at The North Face:

“We have very active, passionate, and inspiring customers and we wanted our first loyalty program to not only reward them for doing what they love, but also engage more closely with them on a year-round basis and show them just how important they are to us. Initial feedback has been positive and we’re excited to see how people participate in the program.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Delen
Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: