fbpx
Loyalty Program

CASE: Wedge Card

Lees hier alles over de Wedge Card waarbij winkelbezoekers profiteren van kortingen en daarnaast een goed doel steunen.

Loyalty ProgramCase 20 december 2009
Wedge Card
Naam Wedge Card
Organisatie Meerdere bedrijven in Londen
Sector Retail
Land UK
Sinds December 2006
Type programma Voordeelprogramma
Benefits Voordelen & Krotingen
Dragers Klantenkaart
Thematiek Voordelen bij lokale retailers
Status Actief

Wedge

Camden Town United is een initiatief van verschillende bedrijven die de handen ineen hebben geslagen om de Wedge Card uit te brengen. Zij proberen lokale ondernemers en inwoners aan te moedigen hier aan mee te doen en zo vraag en aanbod te stimuleren.

Wedge card is een lokaal (stads) voordeelprogramma in Londen. Via een kortingspas worden er kortingen gegeven bij meer dan 150 lokale winkeliers. Het programma is opgezet met de ambitie om de onafhankelijke winkeliers tegenwicht te geven tegen de grotere winkelketens.

Deelname
De voordeelpas is te koop voor 10 pond in de deelnemende winkels of online via de website van Wedge Card. Vijf pond van het aankoopbedrag van de pas gaat naar een maandelijks wisselend lokaal goed doel. De kaart is een jaar geldig.

Voordelen
Het voordeel verschilt per retailer en wordt door de retailer zelf bepaald. Bijvoorbeeld een percentage korting over (een deel van het) assortiment, een product-plus of wisselende aanbiedingen. Op de website van Wedge zijn alle retailers te vinden op naam, keyword of de zoekfunctie.

Er is een wekelijkse e-mailnieuwsbrief voor zowel de lokale retailers als de consumenten, met wisselende inhoud over o.a. aanbiedingen, deelnemende winkeliers en evenementen.

Wedge Card Case Facts

  • Oprichter van de Wedge card John Bird is tevens de oprichter van Big Issue (straatkrant).
  • 400 bedrijven doen al mee met de Wedge Card (in 2007)
  • De kaart biedt voordelen aan de klant, de lokale winkels en de gemeenschap.
  • In 2009 is ook de Camden Town Wegde Card geïntroduceerd, waarin ongeveer 100 lokale retailers uit Camden Town pariticiperen.


Quote

John Bird, op de website van Wedge:

“I’m totally opposed to the ‘supermarketisation’ of the land. Our local shops are disappearing in front of us, the high streets have turned into monstrous clones, and it’s destroying our communities.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: