Loyalty Program

Tips & Tricks bestaande loyaliteitsprogramma’s

Ontvang enkele tips van Michael Sewell van Maritz om bestaande loyaliteitsprogramma’s te verbeteren.

Loyalty ProgramHow-to 30 september 2003

Onder de huidige economische omstandigheden is het voor retailers moeilijk om duurzaam concurrentievoordeel te verwerven. Michael Sewell van Maritz geeft vier eenvoudige tips om bestaande loyaliteitsprogramma’s te verbeteren.

Tips & Tricks bestaande loyaliteitsprogramma’s. In een markt waarin uit alle macht wordt gezocht naar oplossingen, worden vaak de meest voor de hand liggende kansen over het hoofd gezien. Bijvoorbeeld de uitbreiding van het bestaande loyaliteitsprogramma. Sewell stelt dat een viertal zaken het succes van het loyaliteitsprogramma kunnen vergroten.

Tips & Tricks bestaande loyaliteitsprogramma’s

  1. Door een (kleine) bijdrage te rekenen om te kunnen participeren in een programma, vindt er een selectie naar oprechte interesse plaats. Vervolgens kan het programma ‘dieper’ op de behoeften van de leden inspelen.
  1. Vergelijk het rendement van kortingsacties en communicatie-uitingen met het rendement wat zou zijn bereikt, indien dit geld was besteed aan loyaliteitsmarketing.
  1. Besteed tijd aan het onderzoeken van beloningen die ondanks de lage kosten toch een hoge gepercipieerde waarde hebben.
  1. Analyseer het programma voortdurend. Probeer vast te stellen waar kostenbesparingen mogelijk zijn die weer ten goede van de klant komen.

Bron: Maritz Marketing.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: