Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

De ultieme vraag 2.0 Net Promotor Score

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘De Ultieme Vraag 2.0’, geschreven door F. Reichheld en R. Markey.

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
De ultieme vraag 2.0 Net Promotor Score
Redactie LoyaltyFacts
15 juli 2016
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

De ultieme vraag 2.0 Net Promotor Score

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘De Ultieme Vraag 2.0’, geschreven door F. Reichheld en R. Markey.

De ultieme vraag 2.0 Net Promotor Score

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

De Ultieme Vraag 2.0
Hoe bedrijven klanten veranderen in ambassadeurs met Net Promotor
Fred Reichheld en Rob Markey
301
Mei 2016 (Nederlandse vertaling)
Business Contact

De ultieme vraag 2.0

De ultieme vraag 2.0: Net Promotor Score. Hoe waarschijnlijk is het dat u ons bij een vriend of collega zult aanbevelen? Dat is de ultieme vraag die Fred Reichheld in 2003 introduceerde in een artikel in de Harvard Business Review. In 2006 schreef hij daarover zijn eerste boek. Het meetinstrument achter de ultieme vraag staat u beter bekend als de Net Promotor Score. Nog geen vijf jaar na het verschijnen van het eerste boek was de Net Promotor Score al door zo veel toonaangevende bedrijven in de wereld omarmd, dat dit aanleiding gaf voor het schrijven van De Ultieme Vraag 2.0. Onlangs (28 mei 2016) is hiervan de Nederlandse vertaling uitgekomen. Reden voor LoyaltyFacts om hier nogmaals aandacht aan te schenken.

 

Net Promotor Score, het fundament

De Net Promotor filosofie wordt in het eerste gedeelte van De Ultieme Vraag 2.0 nog eens haarfijn uitgelegd. Daardoor is het aanschaffen van het eerste boek niet perse nodig en kun je direct beginnen aan de verrijkte nieuwe versie.

In De Ultieme Vraag 2.0 benadrukt Reichheld dat Net Promotor meer is dan alleen een score. Het is een managementsysteem wat ervoor zorgt dat er meer enthousiaste klanten worden voortgebracht. Veel organisaties focussen zich (te) vaak en alleen op financiële cijfers. Door het Net Promotor Systeem te implementeren wordt het toevoegen van waarde voor klanten niet langer uit het oog verloren. Enthousiaste klanten zijn een belangrijke voorwaarde voor groei.

 

2.0

Het vernieuwende gedeelte van dit boek zit hem vooral in de vele aansprekende praktijkvoorbeelden van bedrijven die het Net Promotor Systeem hebben geïmplementeerd. Cases van o.a. Amazon, Apple en het Nederlandse Philips komen aan bod. Uit de ervaringen van deze bedrijven kunnen vele best practices worden ontleend voor je eigen organisatie of afdeling. Er wordt hierbij zowel ingegaan op het belang van klantloyaliteit, als ook op specifieke uitdagingen rond het implementeren van het systeem, het creëren van draagvlak en de successen die met dit systeem kunnen worden geboekt.

 

De ultieme vraag 2.0 Net Promotor Score evaluatie

  • Leesbaarheid: *****
  • Praktische toepasbaarheid: *****
  • Theoretische achtergrond: ****
  • Actualiteit: ***
  • Vernieuwend: *
  • Oordeel: ****

 

Het Net Promotor Systeem heeft de afgelopen 13 jaar wereldwijd bijgedragen aan een fundamentele verandering in de manier waarop bedrijven omgaan met klanten. Mocht u dit boek nog niet gelezen hebben, dan is dit het ultieme moment. Een must-read voor iedere marketeer die zich bezig houdt met loyaliteit. Kortom, van harte aanbevolen!

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.