Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Membership modellen

Boekreview over ‘The membership economy’

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.
Redactie LoyaltyFacts
14 oktober 2016
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

Membership modellen

Boekreview over ‘The membership economy’

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

The membership economy
Find your superusers, master the forever transaction, build recurring revenue
Robbie Kellman Baxter
248
Maart 2015
McGraw-Hill Education

The Membership Economy

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie. Tegenwoordig zijn daar Netflix en Spotify. De videotheek en platenwinkel zijn in minder dan tien jaar tijd bijna helemaal verdwenen.

 

Technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om op nieuwe manieren een klantrelatie aan te gaan. In de membership economie draait het business model om die klant, of beter gezegd de member. Het gebruik van het woord member verandert de manier waarop men denkt over mensen die producten of diensten afnemen en daardoor aan een organisatie verbonden zijn.

 

In het boek ‘The Membership Economy’ neemt Robbie Kellman Baxter de lezer mee door haar observaties uit de afgelopen 10 jaar. Als eigenaresse van een strategie consultancy bureau in Silicon Valley heeft zij veel samengewerkt met technologische bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de membership modellen waar we vandaag de dag allemaal gebruik van maken. Denk bijvoorbeeld maar aan je LinkedIn account.

 

Membership denken

Door het lezen van het boek word je er van overtuigd dat we pas aan het begin staan van het membership denken. In de komende jaren zullen in nog veel meer markten de traditionele business modellen vervagen en vervangen worden door membership modellen. Een membership model biedt doorlopende waarde en zekerheid voor zowel organisaties, investeerders en members zelf. Members blijven langer verbonden dan transactionele klanten. Dit biedt bedrijven met een membership-model een enorm concurrentievoordeel.

 

Het boek staat vol met praktische adviezen om zelf de transitie te maken van traditioneel naar membership model. Zo geeft Baxter onder andere tips over het inrichten van organisaties, het acquireren en onboarden van members en verschillende pricing technieken. Weet jij bijvoorbeeld al voor welke cases een Free Trial of een Freemium meer geschikt is en hoe je een van beide dan toepast?

 

De uiteenlopende voorbeelden van bedrijven als Adobe, SalesForce, Survey Monkey, Netflix, LinkedIn en Amazon zorgen ervoor dat het boek een breed publiek aanspreekt en een goede balans vindt tussen theorie en concrete praktijk. Join jij de club van marketeers die dit boek heeft gelezen?

 

  • Leesbaarheid: ****
  • Praktische toepasbaarheid: ****
  • Theoretische achtergrond: **
  • Actualiteit: ****
  • Vernieuwend: **
  • Oordeel: ***
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.