Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Systematiek Net Promotor Score (NPS)

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘The Ultimate Question 2.0’ geschreven door F. Reichheld en B. Markey.

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
Systematiek Net Promotor Score
Redactie LoyaltyFacts
25 februari 2013
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

Systematiek Net Promotor Score (NPS)

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘The Ultimate Question 2.0’ geschreven door F. Reichheld en B. Markey.

Systematiek Net Promotor Score

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

The Ultimate Question 2.0
How Net Promoter Companies Thrive in a Customer-Driven World.
Fred Reichheld, Bob Markey
304
2011
Harvard Business Review Press

Systematiek Net Promotor Score

Vijf jaar na lancering van het veelgelezen boek over de Net Promoter Score (NPS) heeft Reichheld dit vervolg geschreven. Waar de nadruk in het eerste boek ligt op ‘de ultieme NPS-vraag’, gaat dit boek dieper in op systematiek achter de NPS en de wijze waarop organisaties hiermee successen behalen. Dat maakt dit boek zeer interessant en waardevol. Welke meetmethodiek je als organisaties namelijk ook volgt om de binding van klanten te meten (NPS, een variant hierop of een combinatie van meerdere metrics), het gaat uiteindelijk om de wijze waarop je de gehele organisatie bewust maakt van het belang van enthousiaste klanten. Op heldere en overtuigende wijze beschrijven Reichheld en Markey het fundamentele probleem van veel grote organisaties (focus op financieel resultaat in plaats van de waarde voor klanten) en de wijze waarop organisaties dit probleem met behulp van de NPS methodiek kunnen bestrijden. De aansprekende praktijkcases (van o.a. Philips en Apple) geven goed inzicht in de ervaringen die organisaties in de afgelopen jaren hebben opgedaan en bieden concrete handvatten voor de praktijk. Over het meten van klantloyaliteit, het kwantificeren van de waarde van NPS-scores, maar ook over de organisatie van de systematiek en het verkrijgen van draagvlak in de organisatie.

 

Evaluatie

  • Leesbaarheid: *****
  • Praktische toepasbaarheid: *****
  • Theoretische achtergrond: ****
  • Actualiteit: ****
  • Vernieuwend: ***
  • Oordeel: ****

 

Het tweede boek van Reichheld over de Net Promoter Score is beduidend beter dan het eerste boek. Een echte aanrader voor alle marketeers die organisatie breed willen werken aan klantloyaliteit.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.