Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Superpromotors

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘De SuperPromotor’ geschreven door R. Vogelaar.

LOYALTY STRATEGY

Book reviews
Redactie LoyaltyFacts
Superpromotors Superman
Redactie LoyaltyFacts
30 april 2012
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

Superpromotors

Deze maand schreef LoyaltyFacts een boekreview over ‘De SuperPromotor’ geschreven door R. Vogelaar.

Superpromotors Superman

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

De Superpromotor
Over de kracht van enthousiasme.
Rijn Vogelaar
162
2009
Van Duuren Media

Superpromotors: over de superpromotor

Om zich te verbeteren, richten organisaties zich met name op wat er mis gaat. Klagende klanten hebben het woord. Dit klinkt vanzelfsprekend, totdat je De Superpromotor hebt gelezen. Zoals de titel van het boek al doet vermoeden, staat de superpromotor centraal. Superpromotors zijn enthousiastelingen die hun enthousiasme delen en daarmee anderen in hun omgeving beïnvloeden.

 

Rijn Vogelaar benadrukt dat organisaties hun voornaamste aandacht beter kunnen verleggen van klagende klanten en medewerkers naar superpromotors. Deze veroorzaken namelijk omzetgroei, bepalen de reputatie en geven positieve energie aan de organisatie. Tegelijkertijd zijn ze kritisch en bereid om de organisatie te helpen verbeteren.

 

Naast het overtuigend beschrijven van zijn vernieuwende visie, legt Rijn Vogelaar in dit boek uit dat er verschillende soorten superpromotors te onderscheiden zijn. Vervolgens geeft hij aan hoe organisaties superpromotors kunnen herkennen aan de hand van verschillende onderzoeksmetrics. Hij gaat hierbij zowel in op de Net Promotor Score als andere indicatoren van enthousiasme.

 

Tot slot wordt op hoofdlijnen beschreven hoe organisaties, aan de hand van het Odilia model, superpromotors in de praktijk kunnen leren kennen en in kunnen zetten om de (resultaten van de) organisatie te verbeteren.

 

Evaluatie

  • Leesbaarheid: ****
  • Praktische toepasbaarheid: ***
  • Theoretische achtergrond: ***
  • Actualiteit: ****
  • Vernieuwend: *****
  • Oordeel: ****

 

De grootste kracht van het boek zit hem in de revolutionaire visie. Het boek is daarnaast zeer goed leesbaar en inspiratie vol geschreven. Hoewel de praktische toepasbaarheid wat verder uitgewerkt had kunnen worden, zal iedere (loyalty) marketeer na het lezen van dit boek aan de slag willen met zijn/haar superpromotors.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.