Loyalty Strategy

The participation game

Hoe en waarom zijn klanten loyaal aan een merk?

Loyalty StrategyLiteratuur 9 februari 2018

LoyaltyFacts krijgt regelmatig vragen over goede literatuur binnen het vakgebied van loyaliteitsmarketing. Vanaf 2012 schrijven we daarom regelmatig een boekreview. We kijken hierbij zowel naar klassiekers als naar boeken die recentelijk op de markt zijn gekomen. Voor deze editie hebben we het boek: The Participation Game van Norty Cohen uitgezocht.

Titel: The participation game

Subtitel: How the top 100 brands built loyalty in a skeptical world

Auteur: Norty Cohen

Aantal pagina’s: 226

Datum publicatie: 2017

Uitgeverij: Ideapress publishing

 

OVER THE PARTICIPATION GAME

Klanten bepalen steeds meer zelf welke advertenties en reclames ze voorbij zien komen en waar ze aandacht aan schenken. Daarbij worden ze ook nog eens continu geconfronteerd met ontzettend veel interessante en verrassende content vanuit vrienden en andere netwerken die veel dichter bij ze staan dan de vele merken. Kortom het spel is veranderd, maar hoe gaan merken hiermee om? Op de oude vertrouwde toer doorgaan en er vanuit gaan dat klanten op je boodschap zitten te wachten? Of vernieuwen en opnieuw ontdekken hoe je de connectie legt met je klanten als merk? Hoe verdien je als merk de loyaliteit van de klant in deze tijd?

Dit boek onderzoekt de vraag ‘how and why do consumers adopt brands?’ Om een zo goed mogelijk antwoord op deze vraag te vinden is er een paar jaar lang klantonderzoek gedaan, zijn 3000 case studies uitgevoerd en zijn er 15.000 antwoorden verwerkt om tot dit vernieuwende boek te komen.

EEN BOEK VOL INSPIRATIE

Dit is alles behalve een saai studieboek. The Participation game is niet alleen een boek vol interessante cijfers over de laatste trends, informatie en inspiratie, maar het is ook interactief. Er staan onder andere ‘though starters’ in, hier word je als lezer uitgedaagd om aan het eind van elk hoofdstuk na te denken over hoe en wat jij als merk anders kunt doen met je klanten. Je wordt als lezer meegenomen door het boek, mede door de vele praktijkvoorbeelden die duidelijk worden uitgelegd en doorgenomen.

De conclusie? ‘consumers don’t consume advertising. They participate in brands’. Om volledig te begrijpen wat hiermee wordt bedoeld, zal je toch echt het boek zelf moeten gaan lezen, je laten inspireren en je gedachten de vrije loop geven door opdrachten en notities te maken. Pas dan kun je de conclusies over je eigen merk (kansen) gaan trekken en heb je genoeg handvaten om zelf direct aan de slag te gaan!

THE PARTICIPATION GAME EVALUATIE

  • Leesbaarheid: ****
  • Praktische toepasbaarheid: ****
  • Theoretische achtergrond: ****
  • Actualiteit: *****
  • Vernieuwend: ****
  • Oordeel: ****

 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Marlijn van Opzeeland
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: