Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

The participation game

Hoe en waarom zijn klanten loyaal aan een merk?

LOYALTY STRATEGY

Book review
Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
9 februari 2018
LOYALTY STRATEGY
BOOK REVIEW

The participation game

Hoe en waarom zijn klanten loyaal aan een merk?

Titel:

Subtitel:

Auteur:

Aantal pagina’s:

Datum publicatie:

Uitgeverij: 

The participation game
How the top 100 brands built loyalty in a skeptical world
Norty Cohen
226
2017
Ideapress publishing

OVER THE PARTICIPATION GAME

Klanten bepalen steeds meer zelf welke advertenties en reclames ze voorbij zien komen en waar ze aandacht aan schenken. Daarbij worden ze ook nog eens continu geconfronteerd met ontzettend veel interessante en verrassende content vanuit vrienden en andere netwerken die veel dichter bij ze staan dan de vele merken. Kortom het spel is veranderd, maar hoe gaan merken hiermee om? Op de oude vertrouwde toer doorgaan en er vanuit gaan dat klanten op je boodschap zitten te wachten? Of vernieuwen en opnieuw ontdekken hoe je de connectie legt met je klanten als merk? Hoe verdien je als merk de loyaliteit van de klant in deze tijd?

 

Dit boek onderzoekt de vraag ‘how and why do consumers adopt brands?’ Om een zo goed mogelijk antwoord op deze vraag te vinden is er een paar jaar lang klantonderzoek gedaan, zijn 3000 case studies uitgevoerd en zijn er 15.000 antwoorden verwerkt om tot dit vernieuwende boek te komen.

 

EEN BOEK VOL INSPIRATIE

Dit is alles behalve een saai studieboek. The Participation game is niet alleen een boek vol interessante cijfers over de laatste trends, informatie en inspiratie, maar het is ook interactief. Er staan onder andere ‘though starters’ in, hier word je als lezer uitgedaagd om aan het eind van elk hoofdstuk na te denken over hoe en wat jij als merk anders kunt doen met je klanten. Je wordt als lezer meegenomen door het boek, mede door de vele praktijkvoorbeelden die duidelijk worden uitgelegd en doorgenomen.

 

De conclusie? ‘consumers don’t consume advertising. They participate in brands’. Om volledig te begrijpen wat hiermee wordt bedoeld, zal je toch echt het boek zelf moeten gaan lezen, je laten inspireren en je gedachten de vrije loop geven door opdrachten en notities te maken. Pas dan kun je de conclusies over je eigen merk (kansen) gaan trekken en heb je genoeg handvaten om zelf direct aan de slag te gaan!

 

THE PARTICIPATION GAME EVALUATIE

  • Leesbaarheid: ****
  • Praktische toepasbaarheid: ****
  • Theoretische achtergrond: ****
  • Actualiteit: *****
  • Vernieuwend: ****
  • Oordeel: ****
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Big Data Marketing

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

31 januari 2017

Big Data Marketing

‘Big Data’ was een van de keywords in 2016 en zal de komende jaren aan populariteit blijven groeien. Sinds de eeuwwisseling heeft er een exponentiele groei
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Klantloyaliteit verhogen red carpet under spotlight

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

3 november 2016

klantloyaliteit verhogen op 501 manieren

We weten het allemaal: het aantrekken van nieuwe klanten is 6 tot 7 maal duurder dan het behouden van klanten. Om deze reden is het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het
Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Het business model van deze organisaties draaide om het product en de transactie.

LOYALTY STRATEGY

BOOK REVIEW

14 oktober 2016

Membership modellen

Membership modellen veranderen de wereld om ons heen. Vroeger ging men naar een videotheek of platenwinkel om films en muziek te huren of kopen. Het

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events