Loyalty Program

Belonen werkt

Onderzoek naar klantloyaliteit en de invloed van loyaliteitsprogramma’s [infographic]

Loyalty ProgramMarktcijfers 25 augustus 2015

54% van de klanten zal meer/vaker bij een bedrijf kopen door een loyaliteitsprogramma. Dit blijkt uit recent onderzoek van Zendesk. Een interessante infographic met cijfers rond: wat maakt klanten loyaal, hoe kan loyaliteit worden opgebouwd, op welk moment en de invloed van loyaliteitsprogramma’s.

Zendesk deed onderzoek naar klantloyaliteit en de invloed van loyaliteitsprogramma’s. De resultaten zijn te vinden in de infographic verderop in dit artikel.

In het onderzoek wordt antwoord gezocht op de onderstaande vragen:

  • Wat maakt klanten loyaal aan een merk?
  • Wat is het ideale moment om loyaliteit op te bouwen?
  • Waarmee kan het beste loyaliteit worden opgebouwd?
  • Op welke manieren laten klanten hun loyaliteit blijken?
  • Wat is de invloed van loyaliteitsprogramma’s

Vanuit loyaliteitsmarketing perspectief is de laatste vraag natuurlijk het meest interessant.

54% van klanten zal meer/vaker bij een bedrijf kopen door een loyaliteitsprogramma.
22% van de klanten geeft aan ongevoelig te zijn voor loyaliteitsprogramma’s.

Overige interessante bevindingen uit het onderzoek:

  • Kwaliteit (88%) en service (72%) zijn belangrijker voor loyaliteit dan prijs (50%)
  • 48% geeft aan dat rond de eerste aankoop de loyaliteit het sterkst wordt opgebouwd
  • Loyale klanten kopen meer (69%), switchen niet (54%) en bevelen aan (78%)

 

Zendesk_Loyalty-Rewards

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Rik Luttmer
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: