Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

De resultaten van het 'What the British need from Loyalty programmes 3.0'-onderzoek

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Noortje Aalbers
Noortje Aalbers
20 april 2022
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

De resultaten van het 'What the British need from Loyalty programmes 3.0'-onderzoek

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What the British need from Loyalty programmes 3.0.  In dit artikel bespreken we een aantal uitkomsten uit de editie van 2022.

 

1. Interesse in loyaliteitsprogramma’s blijft

Britten hebben nog steeds grote interesse in loyaliteitsprogramma’s en nemen hier dan ook graag aan deel. 70% geeft aan momenteel deel te nemen aan een loyaliteitsprogramma en 86% geeft aan ten minste één loyaliteitsprogramma aantrekkelijk te vinden. Daarnaast nemen ze gemiddeld aan 4 programma’s deel.

 

2. Grootste deelname aan programma’s van supermarkten, drogisterijen en retail

De drie sectoren waarin Britten met name deelnemen aan loyaliteitsprogramma’s zijn supermarkten (56%), drogisterijen (28%) en retail (27%). Binnen supermarkten is de deelnamegraad met name hoog bij Tesco, Sainsbury’s  en Sparks. Bij drogisterijen is dit het loyaliteitsprogramma van Boots en bij retail Amazon.

 

3. Behoefte aan beloningen

Voor de Britten zijn de beloningen die horen bij een loyaliteitsprogramma zeer belangrijk. Dit zorgt er voor dat zij langer deelnemen aan een programma en sterker betrokken blijven. Hierbij geven ze de voorkeur aan  beloningen van partners boven beloningen van het bedrijf zelf.

Daarnaast zijn bedrijven er steeds meer mee bezig om de beloningen te innoveren. Hier zijn de Britse consumenten daarentegen nog niet mee bezig. Wanneer hen wordt gevraagd welke nieuwe beloningen zij in de toekomst willen  ontvangen, geeft 63% aan hier nog niet mee bezig te zijn.

 

4. Meer focus op duurzaamheid

De meerderheid van de respondenten geeft aan dat zij een ondersteunende rol zien weggelegd voor loyaliteitsprogramma’s om mensen duurzamer te laten leven. Dit kan bijvoorbeeld door duurzaam of milieuvriendelijk gedrag te belonen of beloningen die mensen helpen om duurzaam te leven.

Noortje Aalbers

Dunck Loyalty

Noortje Aalbers

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events