Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Customer Advocacy!

Focus op de kracht van merkambassadeurs [infographic]

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
10 september 2015
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Customer Advocacy!

Focus op de kracht van merkambassadeurs [infographic]

Aanbeveling is doorslaggevend bij 20-50% van alle aankopen. Niet voor niets is er een blijvende focus op het creëren van ambassadeurschap onder klanten. De infographic in dit artikel biedt inzichten en cijfers rond het fenomeen aanbeveling. Ook staat het stil bij hoe je dit kunt organiseren/faciliteren.

 

Bij het opstellen van de infographic zijn door de maker App Data Room diverse bronnen geraadpleegd. Er wordt inzicht geboden rond de onderstaande vragen:

 

  • Wat is ambassadeurs gerichtheid?
  • Waarom is het belangrijk om ambassadeurs te creëren?
  • Wat zijn de stappen richting een succesvol ambassadeursprogramma?
  • Op welke manieren kan een bedrijf de kracht van ambassadeurs toepassen?

 

Enkele interessante cijfers rond merkambassadeurschap uit de infographic zijn:

 

  • Klantambassadeurs zijn 5 keer waardevoller dan de gemiddelde klant
  • 1 op de 5 verzonden tweets is merk gerelateerd
  • 92% van de klanten vertrouwd aanbevelingen van bekenden
  • Aanbeveling is de primaire factor bij 20-50% van alle aankopen
  • Klanten verkregen vanuit aanbeveling hebben een 37% hoger retentiepercentage

 

Belangrijke aanbevelingen bij het organiseren van ambassadeurschap zijn:

 

  • Zorg voor een goede interne organisatie
  • Creëer een duidelijk ambassadeursprofiel
  • Nodig ambassadeurs uit en geef ze een platform
  • Betrek ze, waardeer ze, maar betaal ze nooit

 

the-statistical-argument-for-customer-advocacy-infographic

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events