Loyalty Insight

De effectiviteit van fondsenwerving van goede doelen

Een infographic van het Fundraising Effectiveness Project

Donateurs aantrekken, deze behouden en met deze giften het beoogde doel bereiken: dit is waar goede doelen in een notendop om draaien. Daarom is het voor deze goede doelen natuurlijk belangrijk om te weten hoe effectief het aantrekken van donateurs is. En hoe goed gaat het behouden van giftgevers als ze eenmaal aangesloten zijn?

Sinds 2006 brengt het FEP (Fundraising Effectiveness Project) jaarlijks de resultaten van hun Fundraising Effectiveness Survey, dat data van de fondsenwerving van non-profits verzamelt, uit. In de onderstaande infographic wordt de data van het onderzoek uit 2017 gepresenteerd.

Hieronder belangrijke resultaten uit het onderzoek:

  • Ten opzichte van 2015 zijn donaties gegroeid met 3%
  • Hoewel er netto $267 miljoen binnen is gehaald, werd elke $100 gedoneerd door nieuwe donateurs afgezet tegen een verlies van $95 door het verliezen van donateurs
  • Het aantal donateurs is toegenomen met 0,6%
  • Grotere organisaties doen het beter dan kleine organisaties
  • Het behoud van donateurs is gedaald in de afgelopen jaren en is momenteel slechts 45%

De volledige resultaten van de Fundraising Effectiveness Survey vind je hier.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: