fbpx
Loyalty Strategy

De Net Promoter Score

Infographic waarin de NPS wordt weergegeven

Loyalty StrategyMarktcijfers 11 december 2015

Hoe loyaal zijn uw klanten? Onderzoek toont aan dat 48% van klanten met een negatieve ervaring dit aan minstens tien andere mensen vertelt. Het is dus van groot belang dat uw klanten tevreden zijn met uw producten of diensten. Maar hoe komt u hier nu achter? De NPS score biedt uitkomst.

 

De Net Promoter Score, NPS in het kort, meet de mate waarin klanten uw bedrijf aan anderen willen aanbevelen op een schaal van 0 tot 10.  Om de NPS uit te rekenen trek je het percentage “detractors” (klanten die u niet zouden aanbevelen) af van het percentage “promoters” (klanten die u wel zouden aanbevelen). Het regelmatig meten van de NPS geeft inzicht in de loyaliteit van uw klanten en kan u helpen bij het verbeteren ervan.

Onderstaande infographic geeft u meer informatie over de Net Promoter Score.

netpromo-infographic

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: