Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Hoe donateurgericht is de Nederlandse fondsenwerving?

Een onderzoek onder de 100 grootste fondsenwervende organisaties laat het zien.

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
28 september 2018
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Hoe donateurgericht is de Nederlandse fondsenwerving?

Een onderzoek onder de 100 grootste fondsenwervende organisaties laat het zien.

Hoe staat het gesteld met de donateur gerichtheid binnen de Nederlandse fondsenwerving

 

Hoe staat het er voor?

 

Dunck Loyalty Marketing heeft in samenwerking met De Toekomst van Fondsenwerving onderzocht hoe het gesteld staat met de donateur gerichtheid binnen de Nederlandse fondsenwerving. Voor het onderzoek zijn de 100 grootste fondsenwervende organisaties uitgenodigd.

 

Uit het onderzoek blijkt onder andere dat ruim 75% van de fondsenwervende organisaties het onderhouden van donateursrelaties minstens zo belangrijk vinden als het werven van nieuwe donateurs. Zelfs 80% geeft aan de verantwoordelijkheden voor het onderhouden van donateursrelaties goed te hebben belegd. 70% van de respondenten heeft een programma om de donateur te verwelkomen bij de organisatie. Van de respondenten die dat niet doen geeft 88% aan dit volgend jaar wel te gaan doen.

 

Conclusie:

 

Veel fondsenwervende organisaties erkennen het belang van het centraal stellen van de donateur. Zij zijn daar in de praktijk mee bezig en hebben voor ogen om dat het komende jaar nog verder vorm te geven. Echter is er nog veel te winnen en te leren van elkaar.

 

Voor meer informatie download de complete onderzoeksresultaten hieronder!

Presentatie Sectoronderzoek Hoe Donateurgericht Is De Nederlandse Fondsenwerving (incl. begeleidende brief)

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events