Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Een loyale donateur

Een infographic over gedrag, houding en loyaliteit van donateurs

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Een loyale donateur
Redactie LoyaltyFacts
10 mei 2016
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Een loyale donateur

Een infographic over gedrag, houding en loyaliteit van donateurs

Een loyale donateur

Het behouden van donateurs is van groot belang voor goede doelen. Maar wat maakt een donateur nu eigenlijk tot een loyale donateur? Abila voerde recent onderzoek uit onder donateurs in de Verenigde Staten en bracht een interessant rapport uit over de bevindingen.

 

Het onderzoek naar de loyale donateur werd in februari 2016 uitgevoerd door Abila, een Amerikaans bedrijf dat software en service verleent aan non-profit organisaties, onder 1.136 respondenten.

 

Onderstaande infographic toont de meest opvallende uitkomsten van het onderzoek.

 

Een loyale donateur - infographic

De belangrijkste resultaten worden in het onderzoek als volgt samengevat:

 

  • De reden om donateur te worden is vaak zeer persoonlijk: passie voor het goede doel, de overtuiging dat het goede doel de donatie echt nodig heeft en iemand kennen die getroffen is door datgene waar het goede doel voor (of tegen) strijd vormen de top 3.
  • Donateurs zijn niet exclusief: 80% van de donateurs geeft geld aan meerdere goede doelen.
  • Vrijwilligerswerk en evenementen leveren donateurs op: 75% van de vrijwilligers en 74% van de bezoekers van een evenement wordt daarna donateur.
  • De kwaliteit, lengte en frequentie van content is van groot belang. De meeste donateurs geven de voorkeur aan korte berichten die alle relevante informatie direct bevatten (dus zonder door te linken). 72% van de donateurs geeft daarbij aan dat slechte (saaie, irrelevante, verkeerde) content een reden is om te stoppen met doneren.
  • Personalisatie is belangrijk. 71% van de donateurs voelt zich meer betrokken als ze gepersonaliseerde content ontvangen.
  • Donateurs vertrouwen goede doelen: 93% van de donateurs denkt dat het geld goed terecht komt.

 

Het volledige onderzoek kun je hier downloaden en geeft meer verdieping op de infographic.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events