Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Frietjes met spaarpunten

De rol van loyaliteitsprogramma's bij takeout

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
25 februari 2021
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Frietjes met spaarpunten

De rol van loyaliteitsprogramma's bij takeout

Vanwege de Coronapandemie is het aandeel consumenten dat maaltijden afhaalt en laat bezorgen in het afgelopen jaar sterk toegenomen. Voor de consument is dit het alternatief voor een avondje uit eten, voor de horeca-bedrijven een mogelijkheid om de verliezen te beperken.

 

De toename in bestellingen is ook terug te zien buiten Nederland. Zo wordt er in Amerika geschat dat er in 2020 voor 769 miljard dollar is besteld aan eten. Hiervan bestond ongeveer een derde uit bestellingen bij restaurants die voorafgaand aan de pandemie nog uitsluitend bestonden als ‘sit-down’ restaurants.

Loyaliteitsprogramma’s

Recentelijk heeft PYMNTS in samenwerking met Paytronix een rapport naar buiten gebracht waarin onderzoek is gedaan naar het bestel- en bezoekgedrag van eten onder Amerikaanse consumenten. In het onderzoek wordt aan de consumenten gevraagd welke factoren voor hen het verschil zou kunnen maken om meer uit te geven wanneer zij eten bestellen.  Hierbij staan de praktische zaken bovenaan. Zo vinden consumenten het bijvoorbeeld belangrijk om online te kunnen bestellen, online te kunnen betalen en voldoende gemakkelijke mogelijkheden te hebben om hun bestelling op te halen.

 

Naast deze praktische zaken, wordt ook het bestaan van een loyaliteits- of beloningsprogramma genoemd als factor. Een groot deel van de consumenten geeft aan dat een loyaliteitsprogramma hen zou kunnen aansporen om meer geld uit te geven bij het bestellen van een afhaalmaaltijd.

 

Dit blijkt ook het geval te zijn, wanneer wordt gekeken naar de daadwerkelijke statistieken die bekend zijn over de geplaatste bestellingen. Hierin komt naar voren dat consumenten inderdaad meer geld uitgeven aan hun bestelling, wanneer zij de mogelijkheid hebben om dit te combineren met een loyaliteits- of beloningsprogramma. Dit zou zelfs nog sterker gelden bij restaurants die voorafgaand aan de pandemie ‘sit-down’ restaurants waren en nu de mogelijkheid tot bestellen aanbieden.

 

Klik op onderstaande afbeelding voor het originele rapport.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events