Loyalty Journey

Hoe worden klanten loyale klanten?

En hoe laten zij hun loyaliteit vervolgens zien?

Loyalty JourneyMarktcijfers 15 februari 2018

Wanneer een bedrijf inzet op het genereren van meer loyale klanten, wordt er snel gedacht aan het inzetten van beloningen voor terugkerende klanten. Onderstaande infographic laat echter zien dat dit zeker niet de voornaamste reden is om loyaal te worden aan een merk of product.

 

Het uitreiken van beloningen heeft zeker een positief effect op de loyaliteit van klanten, maar de kwaliteit van het product en de service zijn veel bepalender. Een geweldig product met uitstekende service zal veel meer bijdragen aan klantloyaliteit dan vrijwel iedere marketingactiviteit.

Het Amerikaanse onderzoeksbureu Clickfox heeft onderzocht wat maakt dat klanten loyaal worden en blijven. Zo keken ze onder andere naar wat de belangrijkste drijfveren hiervoor zijn, welke inspanningen het grootste effect hebben en wat het meest cruciale moment is waarop de loyaliteit van klanten vergroot kan worden. Vervolgens heeft Clickfox ook onderzocht hoe deze klanten hun loyaliteit laten zien en welke invloed loyaliteitprogramma’s op hun gedrag hebben. In de infographic hieronder staan de belangrijkste resultaten uit het onderzoek weergegeven.

 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: