Loyalty Insight

Personalisatie versus privacy

Een infographic over de personalisatie-privacy paradox

Wanneer je consumenten geen persoonlijke relevantie biedt, zorgt dit voor veel frustratie. Om persoonlijke ervaringen te ontwikkelen is er uiteraard wel persoonlijke informatie nodig. Iets waar veel consumenten terughoudend in zijn. Dit zorgt voor een personalisatie-privacy paradox.

Onderstaande infographic laat een afweging zien tussen hyper relevante diensten die organisaties kunnen bieden en het vertrouwen in het gebruik van persoonlijke gegevens.

Onlangs deed Accenture een onderzoek naar wat consumenten precies willen en verwachten. Zij voorspellen dat kunstmatige intelligentie, machine learning en digitale assistants de norm worden en ook steeds geavanceerder zullen worden. Dit is succesvol wanneer consumenten het vertrouwen hebben dat er goed met hun persoonlijke data wordt omgegaan en meer willen delen in ruil voor meerwaarde.

 

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: