Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Personalisatie werkt!?

Infographic over het effect en belang van personalisatie

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
8 januari 2016
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Personalisatie werkt!?

Infographic over het effect en belang van personalisatie

Het gepersonaliseerd benaderen van klanten is belangrijk, maar wordt dit ook op een goede manier ingezet? In een recent onderzoek van Forrester blijkt dat marketeers hier heel anders over denken dan de consumenten zelf.

 

Uit het onderzoek van Forrester, gehouden onder 1.200 consumenten en 200 marketeers, blijkt dat 66% van de marketeers de manier waarop ze personalisatie inzetten zeer goed tot uitstekend vindt. Slechts 31% van de klanten is het hier mee eens en geeft aan dat bedrijven personalisatie goed doorvoeren.

 

40% van de de consumenten geeft zelfs aan dat ze aanbiedingen ontvangen die niet relevant zijn, 44% geeft aan teveel aanbiedingen te ontvangen en hierdoor hun interesse te verliezen.

 

Het juist inzetten van personalisatie blijft echter van groot belang: 66% van de consumenten geeft aan dat gepersonaliseerde berichten met relevante aanbiedingen een positief effect heeft op de aankoopbeslissing.

 

infographic

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events