Loyalty Insight

Personalisatie werkt!?

Infographic over het effect en belang van personalisatie

Het gepersonaliseerd benaderen van klanten is belangrijk, maar wordt dit ook op een goede manier ingezet? In een recent onderzoek van Forrester blijkt dat marketeers hier heel anders over denken dan de consumenten zelf.

Uit het onderzoek van Forrester, gehouden onder 1.200 consumenten en 200 marketeers, blijkt dat 66% van de marketeers de manier waarop ze personalisatie inzetten zeer goed tot uitstekend vindt. Slechts 31% van de klanten is het hier mee eens en geeft aan dat bedrijven personalisatie goed doorvoeren.

40% van de de consumenten geeft zelfs aan dat ze aanbiedingen ontvangen die niet relevant zijn, 44% geeft aan teveel aanbiedingen te ontvangen en hierdoor hun interesse te verliezen.

Het juist inzetten van personalisatie blijft echter van groot belang: 66% van de consumenten geeft aan dat gepersonaliseerde berichten met relevante aanbiedingen een positief effect heeft op de aankoopbeslissing.

infographic

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: