Loyalty Strategy

The Battle of Churn

Grip op uitstroom en gezonde klantrelaties [infographic]

Klanten vormen het kapitaal van de organisatie. Niet voor niets is er een blijvende focus op het behouden van klanten. Als het om loyaliteit gaat, is churn één van de metrics die vaak gehanteerd wordt. De infographic in dit artikel biedt enkele inzichten en cijfers rond het fenomeen churn: het meten ervan, alsmede hoe je als bedrijf hier meer grip op krijgt.

In de infographic, opgesteld door Gainsight, wordt stilgestaan bij de volgende zaken:

  • De manier om churn te bepalen.
  • De frequentie waarmee bedrijven churn monitoren..
  • De meest voorkomende oorzaken voor churn bij bedrijven.
  • De te nemen stappen als bedrijf bij het tegengaan van churn.

 

Enkele bevindingen uit de infographic zijn:

  • Bedrijven die alleen uitstroom checken hebben een incompleet beeld. Als het gaat om het monitoren van ‘gezonde klantrelaties’ moet ook de klantwaarde worden meegenomen.
  • Het ‘niet voldoen aan verwachtingen’ is in 39% van de gevallen de aanleiding voor churn.
  • 34% van de bedrijven stelt churn op dagbasis vast. 76% doet dit op maandbasis.

 

Churn_Infographic_Blog

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Rik Luttmer
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: