Loyalty Insight

Waarom een loyaliteitsprogramma?

Infographic over de relevantie van loyaliteitsprogramma's

Loyalty InsightMarktcijfers 4 september 2017

Dat klanten behouden goedkoper is dan nieuwe klanten werven weten we allemaal. Volgens onderzoekers is het behouden 5 tot 7 keer goedkoper dan nieuwe klanten werven. Hiermee hebben loyale klanten een grote impact op de winstgevendheid van de organisatie.

Wist jij dat een klant slechts in gemiddeld 27% van de gevallen een tweede aankoop doet? Maar na de derde aankoop is de kans op een volgende aankoop gestegen naar 54%. Naast de kans dat ze vaker terugkomen is ook bekend dat deze klant meer uitgeeft. Dit kan oplopen tot 3 tot 5 keer meer dan een nieuwe klant. Bovendien laat onderzoek zien dat loyale klanten ongeveer 3 keer zo vaak praten over jouw organisatie tegen vrienden en kennissen.

Voor de meeste bedrijven geldt dat een klant die 3 aankopen achter elkaar heeft gedaan een loyale klant wordt met een lifetime value die tien keer hoger is dan bij zijn eerste aankoop!

Een loyaliteitsprogramma biedt je een instrument om de loyaliteit te bevorderen en stimuleert gewenst klantgedrag. Uit onderzoek is gebleken dat een loyaliteitsprogramma zorgt voor 80% meer herhaalaankopen en een stijging van de gemiddelde orderwaarde met 33%. Bekijk alle cijfers in de infographic!

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Laurens Spijkers
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: