Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

World Wide Weg

Een onderzoek naar de klantbehoud strategieën van Internet Service Providers.

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Een onderzoek naar de klantbehoud strategieën van Internet Service Providers.
Redactie LoyaltyFacts
31 augustus 2003
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

World Wide Weg

Een onderzoek naar de klantbehoud strategieën van Internet Service Providers.

Een onderzoek naar de klantbehoud strategieën van Internet Service Providers.

In de internet services markt proberen providers zich te positioneren als marktleiders door zoveel en zo snel mogelijk klanten te werven. Maar wanneer dit klantenbestand is opgebouwd komt de uitdaging om deze klanten te behouden en loyaliteit te creëren.

 

Uit een marktonderzoek in Frankrijk blijkt dat dit de problematiek is waar veel bedrijven zich op moeten gaan richten. De studie laat zien dat Internet Service Providers (ISP’s) in toenemende mate op zoek zijn naar een strategie ter behoud van bestaande klanten, om succesvol te blijven op de lange termijn.

 

Loyaal aan een Internet Service Provider?
Een onderzoek onder particuliere internetgebruikers leverde de volgende resultaten op:

 

“28% van de internetgebruikers maakt regelmatig gebruik van minstens twee ISP’s; een op de twee internetgebruikers zal naar alle waarschijnlijkheid van ISP wisselen in de komende 6 maanden”.

 

Het zou ISP’s flink wakker moeten schudden dat waarschijnlijk meer dan 50% van hun klanten in de komende 6 maanden overstapt naar de concurrent. Het is essentieel om klanten beter te leren kennen om zo te begrijpen waarom zij overstappen.

 

Met behulp van een segmentatiemodel kan in kaart gebracht worden welke klantgroepen er bestaan en hoe loyaal zij zijn aan hun ISP. Op deze manier kan per segment bekeken worden hoe er het beste aan hun loyaliteit gebouwd kan worden.

 

 Bron: Taylor Nelson Sofres Interactive.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events