Loyalty Journey

Langdurige vriendschap

Dunck benadrukt de importantie van een warm welkom en geeft enkele succesvolle voorbeelden.

Loyalty JourneyOpinie 31 augustus 2011

Een klantrelatie lijkt soms net een menselijke relatie. Er is behoefte aan aandacht, geven en nemen, begrip voor elkaar. In het begin van zo’n relatie lopen mensen vaak een stapje harder om de relatie te bestendigen: mooie cadeautjes bij een nieuwe liefde of een gezellig etentje met de nieuwe buren.

Langdurige vriendschap is eenvoud

Een goed begin van een relatie bouwt de basis voor een langdurige vriendschap. Gelukkig beseffen ook steeds meer bedrijven dat. Een mooi voorbeeld is de manier waarop vakbond FNV haar nieuwe leden verwelkomt. Een combinatie van informeren, enkele vragen stellen (belangstelling) en resultaten terugkoppelen, zorgt voor een mooi evenwichtig geheel. Ook het vrolijke en succesvolle introductiefilmpje van Bol.com doet het goed: Billie, de volslanke held van het merk laat de nieuwe klant op een speelse manier de veelzijdigheid van het assortiment zien.

Simpel en subtiel

Het toppunt van een simpel en subtiel welkom zag ik deze week voor mijn ogen plaatsvinden. Vlak nadat mijn vriendin had besloten Van der Donk Chocolade op Twitter te volgen, ontving ze een vriendelijk en persoonlijk bericht met precies de juiste ingrediënten. Een combinatie van ‘dank je wel’, een stijlvolle link naar de site en ‘wellicht tot ziens in onze chocolaterie’. Geen korting of cadeau, alleen aandacht en de juiste timing. Gezien de verslaving van mijn lief, denk ik dat wij er voor eeuwig een vriend bij hebben.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Paul Wissing
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: