De rol van ChatGPT in klantloyaliteit

Als grootste loyalty kennisbron van Nederland houden we je graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van klantloyaliteit en hoe je hier je voordeel mee kunt doen. In dit artikel leggen we de nadruk op ChatGPT: welke rol kan deze AI software spelen in het creëren van klantloyaliteit?

Mensgerichte marketing: dé nieuwe marketing trend.

Mensgerichte marketing: dé nieuwe marketing trend

Hoe creëer je loyale klanten in een maatschappij waarin consumenten constant kennis maken met en verleid worden door nieuwe merken? Mensgerichte marketing, de nieuwe marketing trend op het gebied van communicatie, kan hier een belangrijke rol in spelen.

Bouwen aan een community

1. Maak merkwaarden kenbaar Wanneer het voor iedereen luid en duidelijk is waar een merk voor staat, kan dit mensen met dezelfde normen en waarden aantrekken. De groep klanten die zich identificeert met dezelfde waarden, vormt een sterke band met het merk. Door deze waarden op authentieke wijze vanaf het begin kenbaar te maken, bijvoorbeeld […]

Verjaardagsfeestje met ANWB

Wanneer leden van ANWB jarig zijn, ontvangen zij een feestelijke en persoonlijke mail. In de mail wordt de jarige door een virtuele woonkamer geleid vol slingers en ballonnen. Er worden een aantal leuke feitjes gedeeld en aan het einde van de mail ontvangt het lid een cadeaubon hij/zij kan besteden in één van de ANWB […]

Van binnenuit loyaliteit vergroten

1 Kernwaarden op orde hebben Om te zorgen voor langdurige loyaliteit is het goed om te kijken naar de kernwaarden van een merk of bedrijf. Kijk hierbij eerst naar de doelgroep en zorg ervoor dat de kernwaarden goed aansluiten. Voer deze waarden vervolgens door in de bedrijfsvoering. Klanten zullen dit waarderen wanneer ze dit terugzien. […]

Verbeter je werknemersloyaliteit

Uit onderzoek van Bayt.com blijkt dat werknemers loopbaanontwikkeling belangrijker vinden dan compensatie en dat zij hierdoor ook langer blijven bij een bepaalde organisatie. Bedrijven die hun werknemers de kans geven om zichzelf te ontwikkelen zijn goed op weg om hun loyaliteit te winnen. Steeds meer bedrijven zijn zich ervan bewust dat zij creatief en flexibel moeten zijn […]

Haai-alarm!

Kinderen die lid zijn van de WNF Rangerclub kregen afgelopen maand allemaal een actiepakket thuisgestuurd om ze geld in te laten zamelen voor het doel Haai-alarm!, een gezamenlijk actie van de WNF Rangerclub en NPO Zapp. Het geld dat opgehaald wordt moet ten goede komen van de bedreigde haai. Het pakket bestaat uit een brief, een vel met […]

Fijn dat u meehelpt

De Vogelbescherming bedankt haar leden Onlangs stuurde de Vogelbescherming aan haar leden een brief om hen te bedanken voor de steun die zij bieden. In de brief wordt kort toegelicht hoe de steun van de leden heeft bijgedragen aan stappen die gemaakt zijn door de Vogelbescherming en welke vogels aankomend jaar de aandacht van de Vogelbescherming […]

Bedankt dat de natuur op u kan rekenen

Natuurmonumenten bedankt leden

Natuurmonumenten bedankt leden Natuurmonumenten stuurde onlangs een brief naar haar leden. Met deze brief bedankt ze ten eerste haar leden voor de steun van afgelopen jaar. Hierdoor heeft Natuurmonumenten meer kwetsbare gebieden veilig weten te stellen. Ten tweede sturen ze de ledenpas van komend jaar toe. Ook is er een folder toegevoegd. Hierin wordt teruggeblikt op […]

Keep Moving

De KNVB en Aquarius hebben samen de spaaractie ‘Keep Moving’ opgezet om Nederlanders aan te moedigen om in beweging te komen. Door de unieke code, die aan de binnenzijde van het label van een flesje Aquarius staat, op de website in te vullen kun je op de website punten sparen. Deze gespaarde punten kun je inwisselen voor kortingen en gratis […]